سرپرست آموزش و پرورش لرستان: 40 هزار دانش آموز سفیران سلامت در مدارس لرستان هستند

خرم آباد (لرستان) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: 40 هزار دانش آموزتحت عنوان سفیران سلامت در مدارس لرستان فعالیت دارند.

کد مطلب: ۸۱۶۳۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش لرستان: 40 هزار دانش آموز سفیران سلامت در مدارس لرستان هستند

احمد علی موسوی نیا در مراسم اختتامیه دومین دوره سفیران سلامت با محوریت بهداشت فردی ، بهداشت محیط زیست ،امنیت غذایی و نحوه سالم زندگی کردن در سالن همایش پردیس فرهنگیان،با اشاره به اهمیت نیروی انسانی در دنیای امروز به عنوان یکی از مولفه های بسیار مهم گفت: در یک جامعه رو به رشد که در آن نشاط ،کارآمدی و پویایی مدنظر است ،لازمه آن وجود انسان هایی سالم از نظر جسمی ،روحی و روانی است .

وی با اشاره به آمار ۲۸ هزار نفر معلم شاغل و ۱۶ هزار نفر معلم بازنشسته و بیش از ۴۰ هزار نفر دانش‌آموز تحت عنوان سفیران سلامت تصریح کرد:آموزش و پرورش در راستای سلامت و بهداشت جامعه باید پیش قدم باشد و با برنامه‌ریزی مناسب از پتانسیل موجود و ظرفیت بالای خود به عنوان نهادی گسترده در جامعه، همگام با سایر نهادها و ارگانهای دیگر مانند علوم پزشکی ،هلال احمر ،محیط زیست و منابع طبیعی بیشترین اثربخشی را در جامعه ایفا کند.

معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان لرستان در این همایش با مهم خواندن بحث سلامت دانش‌آموزان گفت: ما در زمینه ترویج سلامت به نوعی فرهنگ‌سازی می‌کنیم تا سفیران سلامت مسئولیت سلامت خود و دوستان خود را حفظ و آموزش دهند .
فرید بهرامی تصریح کرد :آموزش و پرورش در زمینه سفیران سلامت به دنبال تعمیق آموخته هاست و علاوه بر بهداشت فردی ،بهداشت محیط زیست و امنیت غذایی ، نحوه سالم زندگی کردن را دنبال می کنیم .
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان، کسب ۵ رتبه مقام اول در سطح کشور را از جمله موفقیت های حوزه سلامت آموزش و پرورش لرستان برشمرد.

بهرامی همچنین به طرح «هر دانش آموز یک درخت بلوط »اشاره کرد که با همکاری اداره کل منابع طبیعی و محیط زیست استان لرستان در سطح مدارس استان اجرا شده است .

در ادامه این مراسم از کارشناسان سلامت مناطق و شهرستانهای استان ،دانش آموزان برتر سفیران سلامت و برگزیدگان دومین جشنواره سفیران سلامت در رشته های : عکاسی ، نقاشی داستان نویسی ، انشاء نویسی و فیلم کوتاه تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار