مدیرکل آموزش‌ پرورش خراسان رضوی: 41 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش تحصیل می کنند

مشهد (پانا) - دومین همایش مرکز رشد کارآفرینی (مرکاپ)با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر و مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش‌ پرورش خراسان رضوی: 41 درصد دانش آموزان استان خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه‌ای  و کاردانش تحصیل می کنند

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دومین همایش مرکز رشد کارآفرینی با اشاره به نام گذاری سال 97 با عنوان سال تولید از کالای ایرانی اظهار داشت: این همایش در راستای سال حمایت از کالای ایرانی است برگزار شده است.

وی با تاکید بر این که تولیدات دانش اموزان باید وارد بازار شود ادامه داد: به عنوان حمایت از کالای ایرانی باید از کارآفرین ایرانی و تولید کننده ایرانی پشتیبانی شود چرا که اگر تولید کننده به صورت فعال در بازار حضور داشته باشد در نتیجه از کالای ایرانی حمایت شده است.

وی بیان کرد:ما نیز در آموزش و پرورش کشور و استان به توسعه رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش توجه داشتیم و تلاش کردیم تا درصد بالایی از دانش آموزان متوسطه در رشته های فنی ادامه تحصیل دهند.

خدابنده تصریح کرد:بالغ بر 41 درصد از دانش آموزان استان در رشتههای فنی و حرفع ای و کاردانش تحصیل می کنند که رقم یاد شده از میانگین کشوری بالاتر هستیم و در برنامه دراز مدت می خواهیم به نقطه هدف برنامه ششم برسیم.

وی با اعلام اینکه هرچند دانش آموزان در رشته های فنی تحصیل می کنند اما متاسفانه برای ورود به بازار کار دچار مشکل هستند عنوان کرد: برای حل این مشکل تلاش کردیم تمام موانع اداری را از سر راه آن ها برداریم و تمام قد از آنها حمایت کنیم.

وی با بیان این که می خواهیم دانش دانش آموزان را به دارایی و ثروت برای آن ها تبدیل کنیم افزود: مراحل رشد ایده و تبدیل ایده ها به کالا در مراکز رشد برای دانش آموزان به سهولت انجام می شود.

خدابنده گفت:متاسفانه مرکز رشد و کارآفرینی موانعی از جمله فضای نامناسب دارد اما جذب سرمایه و کمک از سایر نهادها و بخش دولتی انجام شده که توفیقات زیادی را نسیب این مرکز کرده است، تا حدی که توانسته ایم نیاز مالی برخی از مراجعه کنندگان را برآورده کنیم.

همچنین رضا صابری تولایی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در سخنانی عنوان کرد:مراکز رشد کار آفرینی با هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال در سال 95 تاسیس شد و در این مدت حدود 770 نفر مراجه کننده داشته ایم که حدود 70 نفر از آن ها پذیرش شده اند و کار آن هادر بیش از 10 نمایشگاه کشوری به نمایش گذاشته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار