معاون آموزش متوسطه: در آموزش و پرورش با رنگین‌کمانی از استعدادها و علایق داشن‌آموزان مواجه‌ایم

مشهد(پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در دومین جشنواره مرکاپ در مشهد فراهم کردن بستر رشد و شکوفایی استعداد های دانش آموزان را تکلیف آموزش و پرورش دانست.

کد مطلب: ۸۱۶۳۵۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه: در آموزش و پرورش با رنگین‌کمانی از استعدادها و علایق داشن‌آموزان مواجه‌ایم

علی زرافشان اظهار کرد: دو سال گذشته مرکز رشد کارآفرینی برای نخستین بار در کشور به همت خراسان رضوی افتتاح شد و توانست زمینه فعالیت دانش آموزان را فراهم کند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش ادامه داد: جمعی از دانش آموزان توانسته اند با استفاده از ظرفیت های این مرکز ایده‌ها و توانمندی‌های خود را بارور و آن را به کارتولیدی تبدیل کنند و حتی به کارآفرین تبدیل شدند.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که دانش آموزان در توانمندی‌ها با هم متفاوت هستند بیان کرد: یک دانش‌آموز توانان صرفا دارای هوش بالایی نیست و بنا بر نمره درسی مقایسه نمی‌شود بلکه توانایی دانش آموزان برمبنای توانمندی‌های ناشی از هوش‌های متنوع تشخیص داده می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش افزود: آسمان تعلیم و تربیت آسمانی تک رنگ نیست بلکه آسمانی رنگین‌کمان‌گونه است که طیفی از استعدادها، علایق و توانمندی‌ها در آن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این هوش‌های متنوع می تواند تاثیرات عمیقی در اندیشه و فکر و فرهنگ جامعه داشته باشد، تاکید کرد: در مرکز رشد کارآفرینی و آموزش و پرورش با رنگین کمانی از استعدادها و علایق داشن‌آموزان مواجه‌ایم.

زرافشان بیان کرد: امروز تکلیف آموزش و پرورش این است که بستر لازم را برای دانش‌آموزان فراهم کند تا در گام نخست استعدادها و توانمندی‌های خود را بشناسند، به توانمندی‌های خود اعتماد داشته باشند و در نهایت در جهت شکوفایی و رشد توانمندی ها تلاش کنند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش امروز زمینه‌ای را برای این موضوع فراهم کرده است تا تنوع استعداد دانش‌آموزان را به رسمیت بشناسد و ما در نظر داریم متناسب با توانمندی دانش‌آموزان و شایستگی آن ها زمنیه رشد و فعالیت را فراهم کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار