در دیدار سفیر اسپانیا با استاندار خوزستان مطرح شد:

کارخانه1/5 تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا در خرمشهر احداث می شود

اهواز (پانا) - کارخانه یک و نیم میلیون تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا با اعتبار 260 میلیون یورو در خرمشهر احداث می شود.

کد مطلب: ۸۱۶۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد
کارخانه1/5 تنی تولید اسلب فولادی از طریق فاینانس کشور اسپانیا در خرمشهر احداث می شود

ادواردو لوپز سفیر اسپانیا در تهران روز گذشته در سفر به خرمشهر با استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استان در خصوص پروژه فولاد جهان آرا خرمشهر دیدار و گفتگو کرد و از روند اجرای پروژه بازدید نمود.

غلامرضا شریعتی در نشستی که در منطقه آزاد اروند با سفیر اسپانیا داشت خطاب به لوپز گفت: حضورتان را در استان خیر مقدم عرض میکنم و خوشحالم از اینکه این همکاری بین ایران و اسپانیا پیشرفت خوبی داشته است.

استاندار خوزستان افزود: این همکاری در قالب اولین گشایش های ال سی پس از توافق برجام بود که نشان‌دهنده تاثیر و کارآمدی توافق های بین المللی است.

شریعتی عنوان کرد: امیدواریم این پروژه باب و شروعی باشد برای همکاری های بیشتر در استان خوزستان میان ایران و اسپانیا و ما در بخش های مختلف بتوانیم همکاری های بیشتری با شرکت های اسپانیایی داشته باشیم.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به منحصر به فرد بودن این منطقه این پروژه کار موفقی خواهد بود و برای توسعه این منطقه نقش مهمی ایفا خواهد کرد و از همکاری شما در این زمینه تشکر می‌کنیم.

بر اساس این گزارش هفت شرکت اسپانیایی هم اکنون در کار احداث پروژه فولاد جهان آرا مشارکت دارند و 150 میلیون یورو از صندوق ملی توسعه برای فاز اول این پروژه اختصاص یافته است و فاز دوم پروژه در قالب ساخت کارخانه یک و نیم میلیون تنی اسلب عریض فولادی با اعتبار260 میلیون یورو از طریق فاینانس کشور اسپانیا انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار