معاون اجتماعی وزارت بهداشت تاکید کرد

تحقق شعار «سلامت برای همه» با مشارکت فعالانه کانون‌ها

تهران (پانا) - معاون اجتماعی وزارت بهداشت می‌گوید یکی از راه های تحقق شعار «سلامت برای همه»، شکل گیری و مشارکت فعالانه کانون ها و مجامع سلامت در سطح محلات است.

کد مطلب: ۸۱۶۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
تحقق شعار «سلامت برای همه» با مشارکت فعالانه کانون‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سید محمد هادی ایازی، اظهار داشت: مشارکت بین بخشی یکی از اصول اجتماعی شدن سلامت است چراکه حداکثر ۲۵ درصد از عوامل سلامت در اختیار وزارت بهداشت و ۷۵ درصد دیگر در اختیار سایر دستگاه های اجرایی و مردم است.

وی، تعداد مصدومان و مجروحان حوادث ترافیکی در سال ۹۵ را ۳۳۳ هزار نفر عنوان کرد و افزود: نظام سلامت در مصدومیت مردم در حوادث ترافیکی، نقشی نداشته اما نقش نظام سلامت، مربوط به پیامدهای این حوادث است و باید اقداماتی انجام شود که میزان مصدومین و تلفات حوادث ترافیکی، کاهش پیدا کند و شرط آن، فرهنگسازی، اصلاح مهندسی ترافیک و ارتقای استانداردهای خودرو است و در این صورت، آمار تلفات و مصدومان، کاهش پیدا می کند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری های بین بخشی در حوزه سلامت، افزود: سازمان جهانی بهداشت تاکید ویژه ای دارد که دستگاه های اجرایی باید به وزارت بهداشت کمک کنند تا بتوانند مشکلات نظام سلامت را برطرف کنند.

ایازی از تشکیل شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و مجمع ملی، استانی و شهرستانی سلامت به عنوان اقداماتی در راستای افزایش مشارکت بین بخشی در حوزه سلامت یاد کرد و گفت: عالی ترین مقام اجرایی در کشور، استان و شهرستان، رییس مجمع سلامت هستند و جلسات آن با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با سلامت تشکیل می شود و به دنبال اقداماتی هستند که به سلامت مردم کمک کند.

وی تصریح کرد: اگر در مناطق مختلف کشور مکان هایی برای افزایش تحرک و فعالیت بدنی مردم فراهم و یا آب سالم در اختیار مردم باشد، سلامت مردم تامین می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار