آخرین مهلت دریافت مجوز تاسیس پیش دبستانی اعلام شد

تهران (پانا) -معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی از 31 اردیبهشت به عنوان آخرین مهلت دریافت مجوز برای تاسیس پیش دبستانی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۶۲۴۳
لینک کوتاه کپی شد
آخرین مهلت دریافت مجوز تاسیس پیش دبستانی اعلام شد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مجتبی زینی‌وند درباره رسیدگی به وضعیت مراکز پیش دبستانی و صدور مجوز رسمی از آموزش و پرورش برای مراکزی که از سایر نهادها و سازمان‌ها مجوز داشته‌اند، اظهار کرد: بر اساس اسناد بالادستی مسئولیت صدور مجوز برای مراکز پیش دبستانی بر عهده آموزش و پرورش است.

وی از طراحی سامانه‌ای برای ساماندهی و اخذ مجوز مراکز پیش دبستانی خبر داد و گفت: به استناد مصوبه شورای سیاست‌گذاری افرادی که قصد اخذ مجوز برای مراکز پیش دبستانی دارند در صورتی که از سایر سازمانها و نهاد ها قبلا مجوز پیش دبستانی داشته اند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و کد رهگیری به منزله صدور مجوز فعالیت مراکز پیش دبستانی است.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی تأکید کرد: با توجه به شرایطی که برای اخذ مجوز مراکز پیش دبستانی در نظر گرفته‌ایم انتظار داریم تمام مسئولان پیش دبستانی ثبت نام خود را در این سامانه انجام دهند و چنانچه از این کار ممانعت شود، سال آینده اجازه فعالیت به مراکز بدون مجوز نمی‌دهیم.

زینی‌وند با اشاره به اینکه 6 ماه فرصت قانونی برای اخذ مجوز از طریق سامانه در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد این سامانه از سوی وزارت آموزش و پرورش باعث تسهیل فرآیند قانونی اخذ مجوز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه مؤسسان فرصت ثبت نام دارند.

مرجع صدور مجوز برای مهدهای کودک

وی درباره فعالیت مهدهای کودک عنوان کرد: مرجع صدور مجوز برای مهدهای کودک، سازمان بهزیستی است اما تدوین محتوا و نظارت بر عملکرد آموزشی و پرورشی بر عهده آموزش و پرورش قرار داده شده است که این دستور‌العمل را به دولت دادیم تا مبنای عمل مهدهای کودک قرار گیرد.

رئیس سازمان مراکز و مدارس غیر دولتی یادآور شد: برخی دستگاه‌ها نظیر سازمان تبلیغات، شهرداری‌ها و مواردی دیگر از این قبیل ،فعالیت مراکز پیش‌دبستانی را بدون اخذ مجوز آموزش و پرورش ادامه می‌دادند که از طریق این سامانه فعالیت آن‌ها باید در چارچوب ضوابط تعریف شده انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار