استاندار آذربایجان غربی:

بحران دریاچه ارومیه ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تهدید می کند

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی گفت: در صورت بحرانی تر شدن وضعیت دریاچه ارومیه نسبت شرایط موجود ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور مجبور به مهاجرت می شوند.

کد مطلب: ۸۱۶۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
بحران دریاچه ارومیه ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تهدید می کند

محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در حال برگزاری است افزود: وضعیت دریاچه ارومیه در حال حاضر بحرانی است ولی تداوم آن ۲۰ میلیون نفر جمعیت کشور را تهدید می کند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع دریاچه ارومیه محلی،استانی و حتی ملی نیست بلکه فراملی است عنوان کرد: مهاجرت ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور،سونامی انواع بیماری ها از بین رفتن توسعه تنها بخشی از عواقب بی توجهی به خشک شدن و بحران دریاچه ارومیه است.

شهریاری با بیان اینکه در زمینه طرح انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه با کمبود اعتبار مواجه هستیم اظهارداشت: تاکنون برای این طرح هزارمیلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه برای تداوم احداث و اتمام این طرح هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است افزود: امیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات طرح های احیای دریاچه ارومیه شاهد کنترل و مدیریت بحران و عواقب ناشی آن باشیم.

شهریاری در ادامه خواستار تعامل و همکاری بیشتر مردم در خصوص اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه شد و افزود: اگر مردم در زمینه صرفه جویی آب و مدیریت منابع آبی به خصوص در بخش کشاورزی همکاری نکنند طرح های احیای دریاچه ارومیه با شکست همراه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار