نوبخت: 71 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد

ارومیه (پانا) - سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.

کد مطلب: ۸۱۶۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت: 71 هزار پروژه نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۱ هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد طرح نیمه تمام ۶۶ هزار طرح نیمه تمام استانی و ۵ هزار طرح نیمه تمام ملی است.

وی با بیان اینکه اتمام این طرح ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد عنوان کرد: تامین این میزان اعتبار به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید در این راستا نیازمند همکاری بخش خصوصی است.

نوبخت با اشاره به اینکه برای اتمام این طرح های نیمه تمام ۱۲۶ هزار میلیارد تومان اختصاص داده است که استان باید تلاش کند سهم خود از این بودجه را پیگیری کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برای حل مشکل بیکاری در سال ۹۷ دولت ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ۱۲ برنامه در شش فصل درنظر گرفته است افزود: با این اعتبار یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد خواهد شد که دستگاه های اجرایی استان باید سهم خود را پیگیری کند.

نوبخت خاطرنشان کرد: بخشی از این ۱۲ برنامه در شش فصل احداث مسکن حمایتی است که در ۱۱ ماه گذشته امسال ۵۰ هزار مسکن حمایتی در بخش شهری و ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی احداث و از این محل ۳۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی از نوسازی ۱۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در سطح شهرها خبر داد و افزود: نوسازی ناوگان فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۱۰۰ هزار بخش دیگری از این برنامه ها برای ایحاد فرصت شغلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار