وزیر نیرو در دیدار با سفیر آلمان تاکید کرد:

وجود زمینه‌های همکاری مناسب بین ایران و آلمان در حوزه آب و انرژی

تهران (پانا) - وزیر نیرو در دیدار با سفیر آلمان در ایران با تاکید بر اینکه زمینه‌های همکاری مناسبی بین دو کشور در حوزه‌های آب و انرژی وجود دارد، می‌گوید تداوم همکاری این وزارتخانه با طرف آلمانی منوط به دریافت سیگنال‌های مثبت برای عملیاتی شدن توافق‌های پیشین خواهد بود.

کد مطلب: ۸۱۶۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وجود زمینه‌های همکاری مناسب بین ایران و آلمان در حوزه آب و انرژی

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان در دیدار با میکائیل کلور برشتولد، سفیر آلمان در ایران با بیان این مطلب افزود: امروزه زمینه‌های همکاری مناسبی بین دو کشور برای همکاری وزارت نیروی ایران با وزارت محیط زیست و ایمنی هسته‌ای آلمان در حوزه آب و فاضلاب و وزارت امور اقتصاد و انرژی در زمینه بخش‌های مرتبط با حوزه انرژی وجود دارد.
وی یادآور شد: برای ادامه همکاری با وزارت محیط زیست و اقتصاد و انرژی آلمان باید سیگنال‌های مثبتی در خصوص عملیاتی شدن توافقات پیشین همچون فاینانس توربین‌های نیروگاهی و... را دریافت کنیم.
وزیر نیرو با اشاره به درخواست سفیر آلمان از وی برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب IFAT مونیخ آلمان، گفت: سفر به مونیخ در صورتی انجام خواهد شد که ملاقات‌های رسمی برای پیگیری توافقات گذشته تنظیم شود.
اردکانیان تاکید کرد: جدای از مسائل مرتبط با روابط وزارتخانه‌های دو کشور، منتظر هستیم تا ببینیم رفتار اروپا در مورد برجام و تصمیم روز 12 می رئیس‌جمهوری آمریکا چگونه خواهد بود. با وجود اینکه تمامی مسائل موجود در این بخش را مثبت ارزیابی می‌کنیم ولی برای هر نتیجه‌ای آماده هستیم و مشکلی در این زمینه نداریم.
وی با اشاره به فرصت‌های فراوانی که برای همکاری‌های منطقه‌ای وجود دارد، گفت: هیچ کشوری همچون ایران در نقشه جغرافیای جهان وجود ندارد که این چنین با همسایگان خود از تنوع زمینه‌های همکاری در موضوعات آبی برخوردار باشد. ایران در یک منطقه بالادست و در نقطه‌ای دیگر پایین دست است که می‌توانیم با همکاری‌های منطقه‌ای در جهت اعتمادسازی بین کشورهای این منطقه گام برداریم.
وزیر نیرو از ارتباط برقی ایران با کشورهای همسایه خود سخن به میان آورد و افزود: در زمینه انرژی نیز ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و صادرات برق وجود دارد و کشور آلمان نیز می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله حوزه انرژی خورشیدی وارد حوزه سرمایه‌گذاری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار