در مراسم اختتامیه هشتمین مجلس دانش‌آموزی

امام جمعه موقت تهران: انسانی که تحت تعلیم قرار نگرفته منافع دیگران را به خطر می‌اندازد

تهران (پانا) - امام جمعه موقت تهران گفت که افرادی در آینده موفق هستند که بتوانند با عزم و اراده راسخ در مسابقات علمی کشور پیروز شوند.

کد مطلب: ۸۱۶۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه موقت تهران: انسانی که تحت تعلیم قرار نگرفته منافع دیگران را به خطر می‌اندازد

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در صحن علنی اختتامیه هشتمین مجلس دانش‌آموزی گفت: جامعه بشری در یک رقابت سخت و جان کاه در مسیر دستیابی به قدرت علمی و اقتصادی سیاسی و فرهنگی و فتح قله‌های پیشرفت در حال حرکت است.

وی ادامه داد: دنیای امروز به دلیل رشد و تولید دانش و تبدیل آن به فناوری در شرایط ویژه قرار دارد. در این موقعیت حساس از تاریخ بشر جوامعی می‌توانند در آینده موفق باشند که با عزم و اراده جدی در این مسابقه علمی حضور داشته باشند.

ابوترابی با بیان اینکه صاحبان قدرت به دنبال ایجاد شکاف بین کشورهای دنیا هستند گفت: اراده کشورهایی مانند آمریکا بر این است که ضمن تثبیت موقعیت خود در دنیا، بین کشورها شکاف ایجاد کنند تا حدی که آمریکا حتی از قرار گرفتن مقابل اروپای متحد نیز هراس دارد.

امام جمعه موقت تهران با طرح این سوال که وظیفه ما در شرایط فعلی چیست گفت: به تعبیر قرآن کریم انیان همیشه زیاده خواه است و هیچگاه به آنچه که دارد راضی نیست. انسان تحت تعلیم قرار نگرفته نیز بحران ایجاد می‌کند و منافع دیگران را به خطر می‌اندازد.

وی ادامه داد: وظیفه ما به عنوان یک کشور مسئول در برابر ملت ایران و ملت مسلمان و به طور کلی ملل جهان این است که در مقابل روند حاکم بر جهان دارای عزم و اراده به سوی آینده بهتر باشیم.

ابوترابی گفت: اینکه امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب نقطه کلیدی نگاه خود را معطوف به رویارویی و ایستادگی در برابر نظام سلطه قرار دادند، دقیقا از این زاویه به این مهم نگاه می‌کنند. تاکید این بزرگواران این است که ما باید در مقابل این جریان قدرت در جهان با اقتدار ایستادگی کنیم و مسیر را برای تبیین این نگاه هموار کنیم.

نایب رئیس مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخ نشان داده است که راده خداوند مبنی بر این است که قدرت در دست صاحبان قدرت باقی نخواهد ماند تصریح کرد: علاوه بر این ما بر عزم و ارده ملت‌ها برای مقابله با قدرت‌ها با یاری از توحید اعتقاد داریم.

وی ادامه داد: زمانی که نظام طاغوت مورد حمایت جامعه جهانی بود از حیث نظامی ژاندارم منطقه محسوب می‌شد و دستگاه‌های اطلاعاتی پیشرفته در آن فعالیت می‌کردند، در کوتاه ترین زمان ممکن فرو ریخت. انقلاب ایران در برابر تمام قدرت‌های جهان ایستاد و آنها را شکست داد. آیا این به ما نسبت به آینده امیدواری نمی‌دهد؟

ابوترابی با اشاره به دوران پس از انقلاب نیز گفت: از بعد از انقلاب نیز نظام جمهوری اسلامی مورد هجمه قدرت‌های جهانی بود و از درون با نیروهای تروریستی مسلح دست به گریبان بود اما قدرت ایمان و امید، وحدت و انسجام توانستیم بر همه این هجمه‌ها فائق یابیم و به پیروزی برسیم. ملت ایران در برابر همه ملت‌های دنیا پیروز شد.

وی با ذکر خاطره‌ای از دوران مجلس ششم گفت: در آن زمان بعضی از افراد می‌گفتند شما نمی‌دانید سانتریفیوژ چیست و توانایی ساخت آن را ندارید. اما ما با وجود تحریم های همه جانبه بر خلاف باور تمام دانشمندان جهان به این مهم دست پیدا کردیم. اگر ما را تحریم نمی‌کردند ما نمی‌توانستیم به دانش و فناوری هسته‌ای نمی‌رسیدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار