معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت:

75 نمایشگاه در 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش این استان همزمان با هفته مشاغل برپا شده است

قم (پانا)- معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قم گفت: 75 نمایشگاه در 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش این استان همزمان با هفته مشاغل برپا شده است.

کد مطلب: ۸۱۶۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
75 نمایشگاه در 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش این استان همزمان با هفته مشاغل برپا شده است

علیرضا یاری از برپایی 75 نمایشگاه در 75 هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش این استان همزمان با هفته مشاغل خبرداد و گفت: این نمایشگاه ها هر سال همزمان با هفته مشاغل در هفته نخست اردیبهشت ماه در هنرستان های استان به منظور معرفی رشته ها و تولیدهای دست ساز دانش آموزان در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای و کاردانش برپا می شود.
وی با تاکید بر این که نمایشگاه هفته مشاغل راهنمای خوبی برای انتخاب رشته است، ادامه داد: همچنین این نمایشگاه ها فرصت مناسبی برای معرفی رشته های هنرستان ها و ایجاد زمینه انتخاب آگاهانه و هوشمندانه برای دانش آموزان پایه نهم می باشد.
یاری گفت: در سال تحصیلی جاری 35 درصد دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان ها مشغول تحصیل می باشند که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش یافته است.
وی افزود: با برگزاری کلاس های مشاوره و آشنایی بیشتر دانش آموزان با رشته ها و مشاغل هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای، پیش بینی می شود در سال تحصیلی آینده نیز میزان گرایش دانش آموزان به رشته های هنرستان ها سه درصد افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در چند سال گذشته رشته هایی از جمله آسانسورسازی، تعمیر لوازم پزشکی، تعمیر لوازم اداری، تعمیر گوشی تلفن همراه و تلفن، مکانیکی خودرو و انگشترسازی برای هنرجویان پسر و همچنین طلا و جواهر و خیاطی برای هنرجویان دختر در هنرستان ها ایجاد شده است که بازار کار خوبی دارد.
به گفته معاون آموزش و پرورش قم، نمایشگاه هفته مشاغل تا 10 اردیبهشت ماه جاری از ساعت 8 تا 13 برای بازدید علاقه مندان در هنرستان های قم دایر است.
10 هزار دانش آموز دختر و پسر در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش قم تحصیل می کنند.
در سال تحصیلی جاری، حدود 240 هزار دانش آموز قمی در 635 ساختمان آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار