کلاهبرداری هفت و نیم میلیارد ریالی در پوشش صندوق خانگی با 76 شاکی

نیشابور ( پانا ) - فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری زوجی کلاهبردار با هفت و نیم میلیارد ریال کلاهبرداری در پوشش صندوق خانگی در نیشابور خبر داد .

کد مطلب: ۸۱۶۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
کلاهبرداری هفت و نیم میلیارد ریالی در پوشش صندوق خانگی با 76 شاکی

سردار قادر کریمی گفت: در پی چند فقره شکایت شهروندان به پلیس آگاهی شهرستان نیشابور مبنی بر کلاهبرداری موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان این پرونده مشخص شد، فردی شیاد که اهل یکی از استان های دیگر کشور است با کمک و همدستی همسرش که اهل شهرستان نیشابور است پس از اعتمادسازی با تشکیل چهار صندوق قرض الحسنه برای همسایگان و تعدادی از بستگان اقدام به عضوگیری و دریافت مبالغ متفاوتی با عنوان پس‌انداز جهت انجام قرعه کشی و پرداخت وام داشته است .
در ادامه تحقیقات میدانی کارآگاهان دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی شهرستان نیشابور مشخص شد این زوج کلاهبردار پس از دریافت مبالغ از اعضا با طرح این ادعا که شما هنوز برنده نشده‌اید و همچنین برخی ادعاهای واهی دیگر، با وجوه به دست آمده اقدام به خرید ملک کرده‌اند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: تیم رسیدگی‌کننده پرونده پس از یک سری تحقیقات میدانی گسترده و استفاده از شیوه‌های نوین علمی مخفیگاه متهمان را شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی آنان را دستگیر کردند.
متهمان در مواجهه با مالباختگان و ادله و مستندات پلیس به کلاهبرداری 76 نفر به مبلغ هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتراف کردند.
کریمی با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: شاید بتوان تطمیع قربانیان پس از اعتمادسازی در کنار ضعف آگاهی آنان را از متداول‌ترین روش کلاهبرداران برای رسیدن به مقصودشان دانست، لذا از شهروندان محترم تقاضا داریم با عمل به هشدارهای پلیس فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان سلب و آنان را در رسیدن به اهداف مجرمانه شان ناکام گذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار