خبر خوش بهارستان برای آتش نشانان عملیاتی: از مزایای مشاغل سخت برخورددار می‌شوید

تهران (پانا) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز از برخوردداری آتش نشانان از مزایای مشاغل سخت و زیان آور موافق کردند.

کد مطلب: ۸۱۶۱۰۷
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش بهارستان برای آتش نشانان عملیاتی:   از مزایای مشاغل سخت برخورددار می‌شوید

نمایندگان ملت نشست علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح استفساریه بند (الف) تبصره 2 ماده 76 قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوب 14 مهر 1380 با اصلاح این تبصره با 158 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

متن موضوع این استفساریه بدین شرح است؛

«آیا متصدیان مشاغل عملیاتی آتش‌نشانی که بیمه شده تامین اجتماعی و دارای روابط استخدامی غیرمشمول قانون کار با کارفرمایان خود هستند و از نظر شرح، محل، نوع و نحوه انجام کار و همچنین ماهیت سخت و زیان آور بودن شغل با مشمولین قانون کار، مشابه و یکسان هستند و کارفریان آنها (شهرداری‌ها) به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این قانون براساس اجزای ۴ و ۶ بند ب همین تبصره، مکلف به پرداخت چهار درصد مابه التفاوت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور به سازمان تامین اجتماعی می باشند. همانند مشمولان قانون کار، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحیه مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند یا خیر؟

در پاسخ این استفساریه آمده است که بلی، مشمول عنوان مشاغل سخت و زیان‌اور مقرر در بند الف تبصره دو ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی اصلاحی مصوبه ۱۴/ ۷/ ۱۳۸۰ و اصلاحات بعدی آن بوده و نیز از مزایای قانونی مشاغل سخت و زیان‌آور برخوردار می‌شوند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار