رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی اعلام کرد:

افزایش 47 سانتی متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

ارومیه (پانا) - رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: ارتفاع دریاچه نسبت به شش ماه گذشته 47 سانتی متر افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۱۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 47 سانتی متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

فرهاد سرخوش ارتفاع امروز دریاچه ارومیه از آب‌های آزاد را 1270 متر و 75 سانتی متر اعلام کرد و افزود: مساحت فعلی نگین آبی آذربایجان به 2 هزار و 288 کیلومترمربع رسیده که در مقایسه با 6 ماه گذشته بیش از 494 کیلومترمربع افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته کمتر از 50 درصد اعتبار ابلاغی به ستاد احیای دریاچه ارومیه تحقق یافت، بیان کرد: قرار بود تا هشت هزار و 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های مصوب اختصاص یابد که تنها سه هزار و 700 میلیارد ریال آن تحقق یافت.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه از اول اسفند 1396 تا 15 فروردین سال جاری حدود 249 میلیون مترمکعب آب از سدهای منطقه به پیکره دریاچه ارومیه رهاسازی شد، اظهار کرد: در این مدت 52 میلیون مترمکعب آب از سد شهرچای ارومیه، 170 میلیون مترمکعب از سد شهید کاظمی بوکان، 12 میلیون مترمکعب از سد مهاباد و 15 میلیون مترمکعب از سد ساروق تکاب وارد این دریاچه شد.

وی با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه از طریق 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره ای سیراب می شود، گفت: دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آب راهه‌ها و رودخانه‌ها تامین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار