وزیر آموزش و پرورش: دورشدن از هنر باعث کم‌شدن شادی و نشاط در مدارس شده است

تهران (پانا) -– وزیر آموزش و پرورش یکی از دلایل کم‌شدن شادی و نشاط در مدارس را دور شدن از هنر و زیبایی شناسی عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۱۶۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: دورشدن از هنر باعث کم‌شدن شادی و نشاط در مدارس شده است

سیدمحمد بطحایی پس از بازدید از کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر و تماشای فیلم تنگه ابو قریب در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه تماشا در خصوص برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در گسترش سینمای کودک و نوجوان و فراهم‌سازی زمینه برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با هنر هفتم اظهار کرد: متاسفانه باید اعتراف کنم که مدارس و فضای مدارس ما از سینما و به‌طور کلی از هنر فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های آموزش و پرورش دولت دوازدهم، تلاش داریم این فاصله را کم کنیم که البته کم‌کردن این فاصله ملاحظات تربیتی خاصی دارد. با توجه به اینکه ما در آموزش و پرورش با طیف وسیعی از نوجوانان و کودکان سروکار داریم باید اصول تربیتی را مورد توجه قرار دهیم اما به نظر من امروز زمینه برای این موضوع در کشور فراهم است.

وزیر آموزش و پرورش در تایید ضرورت ترویج هنر در مدارس توضیح داد: شاید یکی از دلایلی که شادابی و نشاط را در مدارس کمتر می‌بینیم و فضای مدارس خشک و غیرقابل انعطاف است و بچه‌ها از حضور در مدرسه احساس رضایت ندارند، دورشدن از هنر، زیبایی و حس زیبایی‌شناختی و دانشی است که دانش‌آموزان ما باید از طبیعت، هنر، رسالت هنر و آثار هنری بزرگان عرصه هنر پیدا کنند. این رسالت و ماموریتی است که آموزش و پرورش دنبال می‌کند.

بطحایی در خصوص طرح «زنگ هفتم» که یکی از بخش‌های جشنواره جهانی فیلم فجر امسال است، گفت: بر اساس این طرح فیلم‌های جشنواره بین المللی فجر که متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان است، به طور همزمان در هفت پردیس سینمایی تهران اکران می‌شود.

وی ادامه داد: زنگ هفتم فرصتی است که دانش‌آموزان در جایی بیرون از مدرسه، فیلم‌هایی را که متناسب با سن و اصول روانشناختی آنها ساخته شده است تماشا کنند و با نکات و اهداف فرهنگی فیلم‌ها آشنا شوند.

بطحایی با اشاره به اینکه حدود بیست هزار دانش‌آموز در این طرح شرکت کردند، تصریح کرد: این طرح سال اول اجرای خود را پشت سر می‌گذارد و امیدواریم در آینده با توجه بیشتر آموزش و پرورش، این رویداد تبدیل به مطالبه دانش‌آموزان شود و این عدد در سال‌های آینده رشد قابل توجهی داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار