معاون مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش در جلسه سازماندهی اردوگاه های دانش آموزی خوزستان:

بازطراحی و بازبینی ساختار سازمانی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش کشور است

۱۸ هزار پست سازمانی آموزش و پرورش در سراسر کشور کاهش یافتند

اهواز (پانا) - معاون مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بازطراحی و بازبینی ساختار سازمانی مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش است که در قالب این سیاست تا پایان سال ۹۵، ۱۸ هزار پست سازمانی در سراسر کشور کاهش یافت.

کد مطلب: ۸۱۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بازطراحی و بازبینی ساختار سازمانی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش کشور است

محمدرضا شوقی، روز دوشنبه در جلسه سازماندهی اردوگاه های دانش آموزی خوزستان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش دارای ۷۳۳ منطقه ستادی در قالب ۳۲ اداره کل در سراسر کشور است، اظهار کرد: در قالب برنامه های توسعه و اصلاح نظام اداری کشور و بر اساس بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور دولت موظف به کوچک سازی ۱۵ درصدی تشکیلات سازمانی است و آموزش و پرورش نیز از این قانون مستثنی نیست.

وی در ادامه با اشاره به دستورالعمل جدید دولت در خصوص کاهش معاونت های وزارت خانه ها و ادارات کل تابعه، توضیح داد: بر اساس شیوه نامه ها و ابلاغیه های سازمان امور اداری و استخدامی کشور معاونت های ادارات کل باید از ۷ معاونت به ۵ معاونت کاهش یابند. تمهیدات و برنامه ریزی های لازم برای این امر انجام شده است ک به زودی شیوه نامه این تغییر سازمانی به استان ها ابلاغ خواهد شد.

شوقی در عین حال با اظهار اینکه آموزش پرورش کشور در حوزه نیروهای خدمتگزار با کمبود ۱۸ هزار نیروی روبرو است، تصریح کرد: مجوزهای لازم برای به کارگیری ۵ هزار نیروی خدمتگزار در سراسر کشور اختصاص داده شده و به زودی به استان ها ابلاغ می شود. اولویت به کارگیری این افراد در مناطق کم برخوردار آموزش و پرورش است.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کوچک سازی سطح و سطوح واحدهای سازمانی از اولویت های مهم آموزش و پرورش است و برای این کار از تمام ظرفیت های راهبردی خود در این خصوص بهره خواهد برد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم سازماندهی واحدهای سازماندهی اردوگاه های دانش آموزی در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: اردوگاه های دانش آموزی نقش مهمی در تقویت فعالیت های اردویی و تربیتی دانش آموزان دارند. تمام تلاش خود را برای کمک به مدیریت سازماندهی شده است اردوگاه ها به کار خواهیم بست.

شوقی در پایان گفت: بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی مهمترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در حوزه های عملکردی است و برای تحقق این امر از همه ظرفیت های حقوقی و تشکیلاتی استفاده خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار