مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

سینما زبان مشترک ملل است/ نقش جشنواره جهانی فیلم فجر در معرفی آثار کانون

تهران (پانا) - فاضل نظری ضمن بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، حضور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رویداد‌ را به منظور معرفی آثار کانون و تفاهم با سینماگران خارجی، کمپانی ها و خریداران بین المللی موثر دانست.

کد مطلب: ۸۱۵۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سینما زبان مشترک ملل است/ نقش جشنواره جهانی فیلم فجر در معرفی آثار کانون

به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به همراه سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید، در پاسخ به این که حضور کانون در مجامع بین المللی سینمایی نظیر جشنواره جهانی فیلم فجر چه تاثیری بر دیده شدن آثار کانون دارد، گفت: تولیدات سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند و مذاکراتی هم با موسسات و کمپانی های فیلمسازی سایر کشورها برای همکاری صورت گرفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین خبر داد: کانون امسال با چهار اثر سینمایی جدید در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

وی ادامه داد: به نظرم بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر نیز بعد از گذشت چند سال از تفکیک بخش جهانی از بخش ملی، توانسته است جای خود را باز و سینمای ایران را به کشورهای دنیا معرفی کند.

نظری در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر به دلیل پرداختن به مقوله مهمی مانند سینما که زبان مشترک بسیاری از ملل است، می تواند به شکل گیری و توسعه دیپلماسی فرهنگی ایران کمک کند. امروزه بسیاری از کشورها، ایران را به واسطه سینمای حرفه ای اش می شناسند و سینمای ایران توانسته است در بسیاری از رویدادهای خارجی حرف اول را بزند.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار