افزایش ۳۰درصدی تولید و صرفه جویی۱.۳۳میلیارد متر مکعبی آب کشاورزی

تهران (پانا) - مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهاد از افزایش ۳۰ درصدی عملکرد تولید و صرفه جویی سالانه ۱.۳۳ میلیارد متر مکعبی آب کشاورزی با اجرای ۳۰۲ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری درسال ۹۶خبرداد.

کد مطلب: ۸۱۵۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۳۰درصدی تولید و صرفه جویی۱.۳۳میلیارد متر مکعبی آب کشاورزی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع اظهار داشت: سیستم‌های نوین آبیاری در سال ۹۶ در قالب ۱۸ هزار و ۲۱۵ پروژه و در سطح ۱۸۰ هزار و ۴۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی اجرا شده و همچنین در سطح ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی نیز در حال اجراست که مجموع سطح اجرا شده و در حال اجرا ۳۰۲ هزار و ۴۷۷ هکتار است.

وی با اشاره به این که اجرای سامانه‌های آبیاری نوین در سطح یاد شده، بالاترین رکورد عملکرد سالانه این طرح از ابتدا تاکنون بوده است، خاطرنشان کرد: پتانسیل صرفه‌جویی سالانه ۱.۳۳ میلیارد متر مکعب آب مصرفی بخش کشاورزی، حداقل ۳۰ درصد افزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی و حداقل کاهش ۲۵ درصدی مصرف آفت کش، بذر و کود شیمیایی از مزایای اجرای این طرح در سال ۹۶ است.

وی با بیان این که میزان اعتبار تخصیص یافته در سال ۹۶ معادل ۴۳ درصد اعتبار مصوب بوده است، یادآور شد: استان‌های فارس با ۲۳ هزار و ۷۴۰ هکتار، اصفهان ۱۲ هزار و ۴۹۲ هکتار، جنوب کرمان با ۱۰ هزار و ۲۷ هکتار، همدان با ۸ هزار و ۵۰۷ هکتار و گلستان با ۸ هزار و ۲۷۷ هکتار، بیشترین سطح اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال ۹۶ را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار