پوشش ویژه هیسپان تی وی از زندانی شدن «رئیس جمهور سابق برزیل»

تهران (پانا) - زندانی شدن «لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل به اتهام فساد مالی، باعث شده تا هواداران وی با تجمع در مقابل زندان خواستار آزادی او شوند. گزارشگر هیسپان تی وی با حضور در جلوی زندان به صورت ویژه این اتفاق را رصد می کند.

کد مطلب: ۸۱۵۹۰۷
لینک کوتاه کپی شد
پوشش ویژه هیسپان تی وی از زندانی شدن «رئیس جمهور سابق برزیل»

به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، دو هفته ای از زندانی شدن «لولا داسیلوا» رئیس جمهور سابق برزیل می گذرد و کماکان اعتراضات و تظاهرت مردمی به حمایت از لولا ادامه دارد. داسیلوای 72 ساله از طرف دادگاه عالی برزیل به اتهام فساد مالی، پول شویی و گرفتن رشوه از شرکت های نفتی به 12 سال زندان محکوم شده است.
آلخاندرو کرک، گزارشگر هیسپان تی وی از ابتدای ماجرا در شهر کوریتیبا، محل زندانی داسیلوا حضور پیدا کرده و پوشش خبری ویژه ای از این اتفاق دارد. هواداران لولا بیرون از زندان همه روزه تجمع می کنند و اعتقاد دارند که همه این ماجرا یک بازی سیاسی است و مخالفان لولا برای آنکه مانع حضور دوباره او در قدرت شوند، این بازی را به راه انداخته‌اند. «لئوناردو بوف»؛ فیلسوف و نویسنده معروف برزیلی، «آدولفو پرس اسکیول»؛ برنده جایزه صلح نوبل از آرژانتین و چهره های سرشناس هنری در میان حامیان و هواداران لولا در مقابل زندان دیده می شوند.
اهمیت توجه و پرداخت این موضوع از سوی هیسپان تی وی از آن رو است که علی‌رغم حکم محکومیت لولا داسیلوا، وی همچنان محبوب ترین سیاستمدار برزیل محسوب می‌شود. وی در تمامی نظرسنجی‌های صورت گرفته در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ماه اکتبر امسال برزیل، اولویت اصلی مردم محسوب شده اما محکومیتش احتمالا وی را از نامزدی در انتخابات منع خواهد کرد.
داسیلوا، رهبر حزب کارگر برزیل از سال 2002 به مدت دو دوره تا سال 2010 اولین رئیس جمهور چپ گرای برزیل بوده و پس از او دیلما روسف با حمایت لولا به ریاست جمهوری می رسد که اوایل سال 2016، وی نیز به دلیل اتهامات پول شویی و فساد مالی برکنار شده و میشل تمر، معاون وی که رویکرد راست گرایانه دارد، رئیس جمهور برزیل می شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار