تاکید بر بازنشسته محوری در تمامی ارکان صندوق بازنشستگی کشوری

تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت بهبود حقوق و معیشت بازنشستگان تحت پوشش، بیمه و درمان و همچنین ارتقای خدمات رفاهی، گردشگری و اجتماعی سه محور اصلی برنامه های صندوق بازنشستگی کشوری است و به همین منظور «بازنشسته محوری» در همه ارکان و امور صندوق و مجموعه های تابعه از خدماتی و رفاهی تا اقتصادی و سرمایه گذاری سرلوحه قرار گرفته است.

کد مطلب: ۸۱۵۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید بر بازنشسته محوری در تمامی ارکان صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، جمشید تقی زاده در جمع بازنشستگان کشوری افزود: دغدغه های پیش روی صندوق بازنشستگی کشوری در وهله نخست، بهبود معیشت بازنشستگان عزیز است و از این رو باید نتیجه این تلاش ها در سفره کوچک بازنشستگان دیده شود. این صندوق متعلق به بازنشستگان بوده و ما مسوولان تنها کارگزار شما بازنشستگان فرهیخته هستیم.

تقی زاده تصریح کرد: اجرای صحیح و بی قید و شرط قانون خدمات کشوری از سال ۱۳۸۶ تاکنون مورد انتظار اکثر بازنشستگان عزیز کشوری است. انتظاری که طی سال های مختلف به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی افزود: قطعا برابری و متناسب سازی حقوق بازنشستگان و شاغلان یکی از خواسته های اولیه است که دولت تدبیر و امید و وزیر سختکوش تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر نزدیک شدن حقوق و معیشت آحاد جامعه از جمله بازنشستگان و ریشه کنی فقر همت گمارده و بر آن تاکید کرده اند، اما نتیجه همه این تلاش ها و اجرای طرح ها و تخصیص اعتبارات مختلف نتوانسته است تغییر محسوسی در معیشت شما عزیزان ایجاد کند.

وی تاکید کرد: تلاش همه ما در مجلس و دولت ضمن تاکید بر اجرای قانون، ایجاد بستر و فضای مناسب گفت و گو و چانه زنی برای افزایش محسوس اعتبارات در حوزه بازنشستگی و اجرای فرمول های تعیین حقوق برای اجرای بیشترین عدالت ممکن در حد بضاعت و توان بودجه ای است.

تقی زاده با بیان اینکه یکی دیگر از مهم ترین خواسته ها و نیازهای شما بازنشستگان سلامت و تامین هزینه های درمانی است، گفت: در سال های مختلف تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته و با وجودمنع مجلس برای پرداخت بخش مهمی از این هزینه ها، صندوق این بار سنگین را به واسطه فعالیت های اقتصادی و درآمدهای حاصل از این حوزه تامین و بخش دیگر را از شما عزیزان بازنشسته دریافت و نسبت به ارائه خدمات بیمه مکمل درمان اقدام کرده است. اما این خدمت موجب رضایت خاطر بازنشستگان نبوده است، بنابراین، توجه به حوزه درمان و به کارگیری روش ها و شکل هایی از بیمه درمان که به این دغدغه پایان دهد، مورد توجه ما قرار دارد و یکی از اولویت های برنامه ای ما خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: در بحث گردشگری و سفرهای بازنشستگان تحت پوشش خدماتی در حال حاضر در حال ارائه شدن است که تلاش و برنامه ما بهبود و ارتقای خدمات سفر و سهولت برای استفاده از تسهیلات مربوطه است تا حداقل هر بازنشسته بتواند بدون دغدغه و با آسودگی خیال در کنار همسر یا خانواده از این موقعیت استفاده کند. ضعف های موجود باید برطرف شده و بر قوت کار به ویژه براساس نظر و خواست بازنشستگان باید تاکید شود. برنامه های جدید و خوبی در این حوزه در حال شکل گیری است که پس از مشخص شدن و تعیین تکلیف آن به سمع و نظر ذی نفعان صندوق بازنشستگی کشوری خواهد رسید.

تقی زاده اظهار داشت: از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری و همه مجموعه های تحت پوشش به جد خواسته ام تا ضمن شنیدن صدا و خواست ذی نفعان، صدای بازنشستگان عزیز باشند و از فضای رسانه ای در داخل صندوق و در سطح کشور برای انعکاس مشکلات و خواسته های شما بزرگواران استفاده حرفه ای و کاملی کنند. اصولا شرط وجودی صندوق، بازنشستگان است و این صندوق باید نهادی رسا و پاسخگو برای بازنشستگان باشد.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصادی صندوق در هلدینگ ها و شرکت های زیرمجموعه تغییراتی ایجاد شده است تا نتایج مطلوبی برای بازنشستگان و خانواده آنان داشته باشد، ادامه داد: بانک اطلاعاتی بازنشستگان را تهیه می کنیم تا از فرزندان متخصص بازنشستگان در شرکت ها که دارایی بازنشستگان محسوب می شود، مشغول به کار شوند.

تقی زاده گفت: باشگاه های فرهنگی، آموزشی و ورزشی با همکاری شرکت های صندوق در استان ها ایجاد می کنیم تا بازنشستگان و خانواده هایشان از خدمات رفاهی بیشتری برخوردار شوند.

بازنشستگان حاضر در این نشست نیز در سخنانی خواستار اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و همسان سازی حقوق، بهبود خدمات بیمه تکمیلی درمان، تبدیل نام صندوق به سازمان، توجه به ارتقای خدمات تورهای سیاحتی و زیارتی و کاهش هزینه های سفر بازنشستگان، تغییر عنوان بازنشسته و تلاش بیشتر در جهت افزایش نقش فرهنگی و اجتماعی بازنشستگان در جامعه و مشارکت آن ها در سیاست گذاری ها و فعالیت های مرتبط با حوزه بازنشستگی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار