تنها 3 هزار و 200 هکتاراز 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران درسرمای بهاری بیمه بودند

تهران (پانا) - به گفته معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی از 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران تنها 3 هزار و 200 هکتار آن بیمه بودند و دولت باید با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از باغداران آسیب دیده حمایت کند.

کد مطلب: ۸۱۵۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تنها 3 هزار و 200 هکتاراز 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران درسرمای بهاری بیمه بودند

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سومین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی ایران سبز، محمد‌علی طهماسبی افزود: درختان انجیر، انار، هلو و لیمو ترش که پیش‌رس هستند اما در معرض سرمازدگی قرار دارند، در گلخانه‌ها کاشت و به بار خواهند نشست.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش بهره‌وری در برنامه ششم توسعه 16 هزار و 160 هکتار گلخانه جدید به وسعت گلخانه های موجود کشور افزوده می شود.

وی اضافه کرد: ظرف سه سال گذشته بیش از سه هزار هکتار به وسعت گلخانه‌ها افزوده شده و اکنون وسعت گلخانه‌های کشور به 11 هزار و 425 هکتار افزایش یافته است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی افزود: با بسته تشویقی دولت بدون هیچ گونه محدودیتی تسهیلات برای افزایش سطح گلخانه‌ها پرداخت می‌شود.

طهماسبی در ادامه با اشاره به سرمازدگی و بارش برف در روزهای اخیر گفت: سرمازدگی به باغات 17 استان کشور خسارت جدی وارد کرد.

در جریان سرما و بارش برف طی هفته گذشته باغات 17 استان کشور از جمله تهران، البرز، سمنان، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی و شرقی دچار خسارت‌های جدی شدند.

وی با بیان اینکه در این باغات بخشی از گل‌های زینتی و سرشاخه‌های میوه دچار آسیب شدند، اضافه کرد: استان تهران دارای 50 هزار هکتار باغ است که حدود 16 هزار هکتار آن بر اثر سرما دچار آسیب شدند.

طهماسبی یادآور شد: از 16 هزارهکتار باغ آسیب دیده استان تهران تنها 3 هزار و 200 هکتار آن بیمه بودند و دولت باید با تخصیص تسهیلات ارزان قیمت از باغداران آسیب دیده حمایت کند.

به گفته وی، مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در حال جمع‌آوری آخرین آمار خسارت از باغداران 17 استان کشور است و در حال حاضر آمار خسارات در کارگروه‌های شهرستانی و استانی در حال جمع‌آوری و تنظیم است و به زودی خسارات کلی اعلام می‌شود.

در سومین نمایشگاه تخصصی بین المللی ایران سبز 143 شرکت داخلی و خارجی؛ نوین‌ترین طرح‌ها، برنامه‌ها، خدمات و صنایع مرتبط با حوزه‌های باغبانی، صنعت گلخانه‌سازی، نهاده‌ها، ماشین آلات و تجهیزات، آبیاری، گل و گیاه و صنایع وابسته را به نمایش گذاشتند.

در این نمایشگاه و در کنار شرکت‌های داخلی، نمایندگانی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، ژاپن، هلند، فرانسه، چین، آذربایجان، روسیه، هندوستان، امارات و ترکیه حضور داشتند و ضمن ارائه جدید ترین تولیدات و خدمات خود، زمینه انتقال تکنولوژی‌های نوین حوزه‌های مختلف کشاورزی به داخل کشور را نیز فراهم کردند.

این نمایشگاه با رویکرد تحقق اهداف وزارت جهاد کشاورزی جهت تولید پایدار، اقتصادی کردن تولید و سلامت محصولات با استفاده از راهبرد توسعه کشت گلخانهای و مدیریت آب و آبیاری کشاورزی برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار