نمایشگاه «باتیک» در گالری فرشته

تهران (پانا) - نمایشگاه نقاشی «باتیک» با آثاری از مهرآسا غیبی در گالری شهرکتاب فرشته برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۵۶۹۸
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه «باتیک» در گالری فرشته

به گزارش روابط‌عمومی شهرکتاب فرشته، آدینه هفتم اردیبهشت‌ماه نمایشگاه انفرادی نقاشی «باتیک» با مجموعه آثاری از مهرآسا غیبی در محلِ گالری این مجموعه فرهنگی ـ هنری گشایش خواهد یافت.
مهرآسا غیبی که پیشتر تألیف آثاری چون «تاریخ نقاشی ایران و جهان از رنسانس تا کنون»، «تاریخ لباس جهان و ایران از رنسانس تا کنون» و «هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی» را در کارنامه خود دارد این بار نمایشگاهی از آثار باتیک را برگزار می کند.
درباره‌ی این نمایشگاه آمده است:
باغ و بوستان و درخت سرو که در هنرهای اصیل ایرانی نمایانگر هویت اقوام مختلف است، از دیرباز مورد توجه هنرمندان از هر قوم در ایران ما بوده است؛ و آنهایی که در هنرهای دستی خود از نماد باغ نیلوفر آبی و سرو که بن‌مایه نقوش دوره‌های مختلف تاریخی است استفاده می‌کنند همواره در خلق آثار خود که بهشت‌گونه در قلب و مغز طراحان انواع هنرهای ایرانی مجسم می‌شود بهره می‌گیرند.
باتیک یا هنر چاپ کلاغه ای از جمله رشته های صنایع دستی است و صورت ابتدایی آن در کشور های چین و اندونزی رایج شد و کشورهای دیگر نیز بنا بر سلیقه و خلاقیت از این هنر بهره گرفتند.
گفتنی است نمایشگاه نقاشی «باتیک» به مدت 10 روز و تا تاریخ هجدهم اردیبهشت ماه میزبان علاقمندان در گالری فرشته به آدرس: خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پلِ صدر پلاک 1671 خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار