جلسه ستاد پیشگیری ومقابله با ساخت و ساز غیر مجاز

فرماندار ساوجبلاغ: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز بهتر از تخریب است

ساوجبلاغ (پانا) - فرماندار ساوجبلاغ  خواستار برخورد دستگاه های ذیربط با مقوله ساخت و ساز غیرمجاز در شهرها و روستاها شد.

کد مطلب: ۸۱۵۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار ساوجبلاغ: پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز بهتر از تخریب است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در ساوجبلاغ، ابوالقاسم پالیزگیر در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز گفت : تبدیل باغات به ویلا بحران بزرگی است که صدمه جبران ناپذیری به منابع آب و ثروت ملی وارد کرده است.

وی افزود: پدیده شوم و نامیمون ساخت و سازها یکی از معضلات مهم این شهرستان بوده زیرا در سایه ساخت و ساز غیرمجاز است که پدیده شوم مهاجرتهای بی رویه و در پی آن بروز مشکلات فزاینده ی اجتماعی ، سیاسی، فرهنگی و.. در هر جامعه شکل می گیرد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ همچنین بر ضرورت نظارت کامل دستگاههای مربوطه بویژه اداره خدمات رسان و دهیاری ها و جهاد کشاورزی را مورد تاکید قرار داد.

وی گفت :کلیه دستگاههای ذیربط شهرداریها، دهیاریها ، جهاد و... می بایست با قاطعیت کامل و تعامل با دستگاه قضائی از هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرها، روستاها ، حوزه های استحفاظی، حریم و بستر رودخانه ها، اراضی ملی و دولتی ، حریم راهها ممانعت بعمل آورند.

فرماندار ساوجبلاغ پیشگیری از ساخت وساز را بهتراز تخریب بیان کرد و گفت: شهرداران ۲ نفر را به عنوان مامور به جهاد کشاورزی معرفی کرده تا از طریق اختیارات جهاد از ساخت وساز غیر مجاز پیشگیری ودرصورت نیاز تخریب شود

پالیزگیر تصریح کرد: از امروز تمام دستگاهها هماهنگ باشند تا در هفته تخریب و آزاد سازی اراضی کشاورزی را در دستور کار داشته باشیم

وی از تعامل دادستان ساوجبلاغ تشکر کرد و گفت برای عملیاتی شدن مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز پرونده های ارسالی از سوی جهاد در اسرع وقت رسیدگی و رای لازم صادر خواهد شد .

پالیزگیر در ادامه گفت: امور آب موظف است تاپایان تیر ماه سال جاری نسبت به آزاد سازی بستر و حریم رود خانه به تعداد ۲۰۰ مورد اقدام نماید .

پالیزگیر به اداره برق و گاز تاکید کرد: به هیچ یک از ویلاهایی که فاقد شبکه برق وگاز هستند انشعاب واگذار نکند تمام ویلاهای غیر مجاز باید تخریب شوند.

وی افزود: متاسفانه شهرستان ساوجبلاغ دشت پایلوت نام گرفته واین به دلیل افزایش جمعیت شهرستان نیست چرا که در روستاها جمعیتی زیاد نشده بلکه به دلیل ساخت و ساز های غیرمجاز و حفر چاه این اتفاق افتاده و شهرستان دچار بی آبی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار