مدیرکل پزشکی قانون استان اعلام کرد: مرگ 81 نفردر سال 96 بر اثر حوادث کار در مازندران

ساری (پانا) - مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: در سال 96 تعداد81 بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد کاهش داشته است.

کد مطلب: ۸۱۵۶۵۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل پزشکی قانون استان اعلام کرد: مرگ 81 نفردر سال 96 بر اثر حوادث کار در مازندران

علی عباسی با اعلام خبر گفت: بر اساس آمارهای مراکز پزشکی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان بابل با 16 ، ساری و قائمشهر هر کدام با 8 فوتی بیشترین و شهرهای نکا و رامسر هر کدام با یک مورد فوتی کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

سقوط از بلندی علت اصلی مرگ

او افزود: بر اساس این گزارش در سال‌های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی که در سال گذشته 37 مورد مرگ های ناشی از حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی و 21 مورد نیز برق گرفتگی ، 18 مورد اصابت جسم سخت و 5 مورد هم مربوط به سایر می باشد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران همچنین اعلام کرد که بر اساس آمار مرداد با 12 و خرداد با 11 فوتی بیشترین فوتی و اسفند با یک فوتی کمترین فوتی را داشته است.

عباسی تصریح کرد: بیشترین فوتی برای سن 31 الی 40 سال با 25 مورد و کمترین فوتی برای سن‌های کمتر از 20 سال با 4 مورد به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 66 نفر متاهل و مابقی مجرد هستند، افزود: از تعداد 81 نفر فوت شدگان ناشی از حوادث کار 73 نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

افزایش 6 درصدی مصدومیت حادثه کار

عباسی افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد 998 نفر مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد 946 نفر مرد و ما بقی زن هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6 درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان میباشد گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار