اختصاص حدود 10 میلیارد ریال به حوزه مدیریت سبز دانشگاه کاشان

کاشان(پانا)_مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان از اختصاص حدود 10 میلیارد ریال برای فعالیت ها و اقدامات و طرح های این دانشگاه در حوزه مدیریت سبز خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۶۴۴
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص حدود 10 میلیارد ریال به حوزه مدیریت سبز دانشگاه کاشان

حسین توفیقی اظهار داشت: با توجه به فعالیت های انجام شده و پیگیری های فراوان در خصوص طرح های مدیریت سبزاین دانشگاه، سازمان برنامه و بودجه و وزارت علوم با اختصاص حدود 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های مدیریت سبز در دانشگاه کاشان موافقت نموده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سبز یکی از موضوعات مهم جهانی و کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی و وقت را به همراه دارد افزود: این موضوع مهم در کشور ایران با توجه به جغرافیای منطقه و اقلیم خشک و کویری موضوعاتی است که به صورت چالش هایی مطرح است و سمینارها و پژوهش های زیادی انجام شده است.

توفیقی خاطر نشان کرد: دانشگاه کاشان در اجرای طرح مدیریت سبز و کاهش مصرف انرژی، طرح های نیروگاه 3 مگاواتی تولید همزمان برق، برودت و حرارت، طراحی و اجرای حوضچه تصفیه پساب مجموعه ورزشی آینه دانشگاه کاشان، طراحی و اجرای پایلوت تحقیقاتی تصفیه فاضلاب، طراحی و اجرای سیستم جمع آوری پساب روشوییها ، طراحی و ساخت دستگاه جدید با راندمان بالا جهت تامین آبگرم مصرفی خوابگاه ها، نصب آبگرمکن خورشیدی، سیستم آبیاری قطره ای فضای سبز، استفاده از شیرهای کنترل دبی در رادیاتورها، بهینه سازی زمان فعالیت موتورخانه ها و تجهیزات تاسیساتی ساختمان ها و استفاده از لامپهای کم مصرف و حذف کامل لامپهای رشته ای در کلیه ساختمان ها را اجرا نموده است.

وی استفاده از سیستم های تصفیه مطبوع و مدیریت مصرف سوخت و انرژی و هوشمند سازی، بلوک عایق بندی شده و پنجره های دو جداره در ساختمانها، استفاده از تهویه مطبوع اجرای طرح سی سی اچ پی و فتوولتائیک، اجرای طرح فاضلاب خاکستری در خوابگاه ها را از دیگر طرح های مدیریت سبز این دانشگاه عنوان کرد و افزود: با اقدامات انجام شده، خوشبختانه دانشگاه کاشان در نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز به عنوان یکی از دانشگاه های برتر در این حوزه معرفی شد و در رتبه بندی گرین متریک نیز رتبه دوم را کسب کرده است.

مدیر فنی و طرح های عمرانی دانشگاه کاشان اظهار امیدواری کرد با حمایت سازمان برنامه و بودجه و اختصاص اعتبارات بیشتر بتوان طرح های مدیریت سبز را در دانشگاه تحقق بخشیم.

وی گسترش فعالیت های فتو ولتائیک و تولید برق از سلول های خورشیدی تصفیه آب خاکستری ، بهینه سازی مصرف انرژی در رابطه با آبیاری قطره ای که کمک شایان توجهی در زمینه مصرف آب داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار