سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان با سه ویژه برنامه هنری به استقبال هفته فرهنگی اصفهان می رود:

فضاسازی شهر با نمادهای مینا و قلمکار ، کارگاه خلق مجسمه های چوبی و نمایشگاه بزرگ صنایع دستی

اصفهان(پانا) - همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، فضای این شهر با نمادهای زیبایی از صنایع دستی تزیین می شود.

کد مطلب: ۸۱۵۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فضاسازی شهر با نمادهای مینا و قلمکار ، کارگاه خلق مجسمه های چوبی و نمایشگاه بزرگ صنایع دستی

به گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر اصفهان، هنرهای میناکاری، قلمکاری و ترمه مجموعه هنرهایی است که نمادهای بزرگی از آنها از سوم تا نهم اردیبهشت ماه و همزمان با هفته فرهنگی اصفهان در شهر نصب خواهد شد .

بنابر این گزارش، نمادهای بزرگ پارچه قلمکار و ترمه بر فراز پلهای مستقر در بزرگراه های شهید آقابابایی، شهید خرازی، بزرگراه فرودگاه و... نصب و در هنگام عبور از رینگ های ترافیکی، مورد بازدید شهروندان اصفهانی قرار خواهد گرفت .

همچنین نمادهای بزرگی از جنس مینا در محور تاریخی چهارباغ و خیابان های منتهی به آن نصب شده و مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار خواهد گرفت .

کارگاه ساخت مجسمه های چوبی

همزمان با هفته فرهنگی اصفهان، کارگاه ساخت مجسمه های چوبی در محور تاریخی چهارباغ برگزار شده و هنرمندان هنرهای تجسمی کشور به خلق مجسمه هایی زیبا از جنس چوب خواهند پرداخت .

در این ویژه برنامه شهری که از چهارم تا دهم اردیبهشت ماه برگزار می شود، قطعات بزرگی از چوب با ارتفاع 3 متر در اختیار 6 تن از هنرمندان عرصه مجسمه سازی قرار گرفته و هنرمندان زبردست، طی 7 روز به خلق آثاری نفیس از آنها با اقتباس از هنر و جلوه های بدیع شهر اصفهان خواهند پرداخت .

این کارگاه زنده شهری همه روزه از ساعت 9 تا 19 برگزار شده و شهروندان اصفهانی و گردشگران می توانند به شکل رایگان از آن بازدید کنند .

نمایشگاه و کارگاه صنایع دستی

سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در هفته فرهنگی اصفهان، نمایشگاه و کارگاه دیگری را با محوریت تولید و نمایش صنایع دستی اصفهان در محور تاریخی چهارباغ برگزار می کند .

در این نمایشگاه، آثار نفیسی از صنایع دستی اصفهان نظیر سنگ آب های قدیمی و تولیدات نفیس هنرمندان مورد بازدید شهروندان قرار گرفته و افزون بر 20 تن از هنرمندان عرصه صنایع دستی به خلق آثار نفیسی در پیش چشم بازدیدکنندگان خواهند پرداخت .

هنرهای سیم کوبی، قلمکاری، رودوزی های سنتی، نگارگری، میناکاری، فیروزه کوبی، قلمزنی، مشبک فلز، طراحی، حجم و مجسمه، منبت، طراحی سنتی، خاتم کاری و حجاری مجموعه صنایع دستی عرضه شده در این نمایشگاه است .

این نمایشگاه که با همکاری و معرفی هنرمندان از سوی اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان برگزار می شود، صبح ها از ساعت 9:30 تا 12:30 و عصرها از ساعت 16:30 تا 19:30 به صورت رایگان پذیرای عموم علاقه مندان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار