مسابقه ریاضی در قوچان برگزار می‌شود

قوچان (پانا)- معاون آموزشی دبیرستان نمونه دکتر علی شریعتی قوچان عنوان کرد: مسابقات ریاضی یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های ترویج ریاضیات در دنیاست که با هدف ارتقای درک ریاضی دانش‌آموزان و رشد توانمندی آنان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه ریاضی در بیشترکشورهای جهان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۵۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد
مسابقه ریاضی در قوچان برگزار می‌شود

نعمت فیروزی معاون آموزشی دبیرستان نمونه دکتر علی شریعتی قوچان اظهار داشت : دانش‌آموزان در این مسابقات بازی می‌کنند، سرگرم می‌شوند، مسئله حل می‌کنند و به ریاضیات علاقه‌مند می‌شوند. مسئله‌های این مسابقه فقط برای سنجش آموخته‌های ریاضی دانش‌آموزان طراحی نشده‌اند،بلکه هدف اصلی آن‌ها به‌کارگیری توانمندی دانش‌آموزان در حل خلاقانه مسئله است.

وی افزود: برای اولین بار در سطح شهرستان و در راستای کیفیت بخشی و آسیب شناسی درس ریاضی، گروه ریاضی متوسطه دوم با همکاری کارگروه تخصصی آسیب شناسی ریاضی این مسابقه را بر مبنای کتب درسی جدید و شبیه سازی کنکور در بین دبیرستان های شهرستان در مورخه هفده اردیبهشت ماه در پایه های دهم و یازدهم رشته های تجربی و ریاضی برگزار می نماید.

فیروزی گفت: مسابقه شامل بخش های سه، چهار، پنج امتیازی و بصورت تیمی ( هر تیم سه نفر) است .در این مسابقه دانش آموزان با حل مسئله‌ها به قدرت تفکر و خلاقیت خود پی می‌برند و از به‌کارگیری توانمندی‌های خود شادمان می‌شوند. این دبیرستان نیز با همکاری دبیران محترم ریاضی از هر پایه اسامی سه تیم شرکت کننده را به اداره آموزش و پرورش قوچان متوسطه دوره دوم ارسال خواهد نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار