مدیرکل آموزش متوسطه نظری آموزش‌و‌پرورش: دانش‌آموزان پایه دهم براساس آگاهی و شناخت از مشاغل غربال می‌شوند

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش توزیع متوازن درون شاخه دانش‌آموزان در این دوره را یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های ستاره‌دار این دفتر دانست.

کد مطلب: ۸۱۵۵۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش متوسطه نظری آموزش‌و‌پرورش: دانش‌آموزان پایه دهم براساس آگاهی و شناخت از مشاغل غربال می‌شوند

عباس سلطانیان در گفت‌و‌گو با پانا درباره اولویت‌های دفتر متوسطه دوم در سال 97 اظهار کرد: برنامه‌ای تحت عنوان نظام جامع برنامه‌ریزی یک برنامه کلی در وزارت آموزش و پرورش است که هدف آن اجرایی کردن سند تحول بنیادین است.

سلطانیان ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش سال 97 را سال اجرای متوازن سند تحول بنیادین دانستند و ما نیز باید از 131 راهکار سند، ‌راهکارهایی که مربوط به حوزه نظری است را احصا و فعالیت‌هایی را متناسب با آن راهکارها تبیین کنیم تا به سمت تحقق راهکارها برویم.

وی بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم و جدی ما در سال 97 کیفیت‌بخشی به آموزش در دوره نظری است که آغاز آن با هدایت تحصیلی بود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: زمانی که دانش‌آموزان وارد پایه دهم می‌شوند بر اساس آگاهی و شناخت از مشاغل و توانمندی‌های خود غربال می‌شوند و در مسیر استعدیابی خود قرار می‌گیرند.

سلطانیان با اشاره به توزیع متوازن درون شاخه عنوان کرد: باید تلاش شود دانش‌آموزانی که وارد رشته‌های مختلف تحصیلی می‌شوند در ورود آن‌ها توزیع متوازن وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: توزیع متوازن درون شاخه در دوره نظری یکی از اولویت‌های ستاره دار ما در سال 97 است همچنین اجرای برنامه‌های کیفیت بخشی نیز از دیگر برنامه‌های ما در امسال خواهد بود.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف شاخه نظری آماده کردن دانش‌آموزان به موسسات آموزش عالی در کنار آموختن فضایل اخلاقی است.

سلطانیان همچنین گفت: در کنار کیفیت‌بخشی به برنامه و فعالیتها اجرای برنامه همیارمعلم را مدنظر داریم همچنین انعقاد تفاه‌نامه‌های آموزشی با استانها نیز جز برنامه‌های ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار