ریشه کنی فقر در دستور کار دولت و نظام است

شیراز (پانا) - نماینده مردم شیرازو عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهداف ما باید در رسیدن به کرامت انسانی و رفاه اجتماعی خلاصه شود، افزود: جامعه باید نسبت به حقوق اقشار طبقه پایین توجه ویژه نشان دهد تا شاهد مشکلات اجتماعی کمتری باشیم.

کد مطلب: ۸۱۵۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
ریشه کنی فقر در دستور کار دولت و نظام است

مسعود رضایی در جلسه شورای هماهنگی ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس ادامه داد: مسائل حقوقی اقشار مختلف، به نوعی مسائل حقوق بشری قلمداد می‌شوند و توجه به آنها فرابخشی شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در این موضوع با توجه به آموزه های دین مبین اسلام سنگین تر شده است.


نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی همانطور که از نامش بر می آید ترکیبی از طیف بسیار عظیمی از فقیرترین تا غنی ترین افراد در حیطه این وزارتخانه هستند.

وی اظهار داشت: کشوری با سابقه تاریخی چند هزار ساله امروز متاسفانه با مشکلات عدیده ای روبرو شده است که در مسائل مختلف رتبه قابل قبولی ندارد.


وی عملکرد صندوق ها و شرکت هایی که قانونگذار برای کمک به این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: متاسفانه این شرکت ها نتوانستند به خوبی به وظایف خود عمل کنند و خود نیازمند کمک شده اند.


وی ابراز امیدواری کرد که در جلسه با اعضای کمیسیون اجتماعی در استان فارس بتوانیم مسائل ومشکلات استان را مطرح مشکلات و مشکلات را حل نماییم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس و رئیس شورای هماهنگی ادارات زیر مجموعه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این جلسه گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل ازسه وزارتخانه با رسالت های مختلف است که جامعه هدف متنوع ومتکثری از قبیل نیازمندان،معلولین ،تعاونگران ،کارگران ،کارفرمایان ،بیکاران،کار افرینان ،بازنشستگان و....ارباب رجوع ما هستند.


سهراب مختاری افزود: در سال های اخیر اشتغال و محدود کردن فقر مطلق به عنوان دو هدف، رسالت اصلی دولت و نظام قرار گرفته است و این دو رسالت علیرغم نداشتن اختیارات وامکانات کافی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی کمیسیون اجتماعی مجلس را آگاه و مطلع از رسالتها ومشکلات این وزارت خانه دانست و افزود: امیدواریم با حضور این کمیسیون در شیراز و استان فارس بتوانیم با همفکری به بسیاری از مشکلات پیش روی وزارتخانه توجه بیشتری شود.

وی اظهار داشت: در این راستا اعضای شورای هماهنگی وزارتخانه در استان طرح های پیشنهادی خود را برای ارائه به دبیرخانه آماده کرده اند تا ضمن جمع بندی به نمایندگان محترم ارایه و با استفاده از نقطه نظراتشان بتوانیم بیش از پیش به جامعه هدف خدمت نماییم.

مختاری ادامه داد: در این سفر که به مناسبت هفته کارگر انجام میشود نمایندگان محترم ضمن مشاهده وتبادل نظر با ادارات ودستگاههای اجرایی با تشکلات وجامعه هدف وزارت متبوع نیز دیدار وجلساتی خواهند داشت و در جلساتی نیز در قالب کارگروه اجتماعی وفرهنگی استان به ریاست استاندار محترم واعضای کارگروه شرکت خواهند نمود وتصمیمات لازم در راستای ارتقای استان پهناور فارس اتخاذ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار