خسرو معصومی: نزدیکی زمانی جشنواره جهانی فجر با فستیوال کن باعث کاهش میهمانان خارجی می‌شود

تهران (پانا) – خسرو معصومی کارگردان فیلم «کار کثیف» یکی از نتایج جداسازی بخش بین‌الملل از بخش سینمای ملی جشنواره فیلم فجر را کم شدن حضور میهمانان خارجی به دلیل نزدیکی زمانی این جشنواره با فستیوال فیلم کن می‌داند.

کد مطلب: ۸۱۵۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
خسرو معصومی: نزدیکی زمانی جشنواره جهانی فجر با فستیوال کن باعث کاهش میهمانان خارجی می‌شود

خسرو معصومی که فیلم «کار کثیف» او در سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درخصوص جداشدن بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از بخش سینمای ملی گفت: بهتر بود هردو بخش جشنواره همزمان و البته با عظمت برگزار می‌شد.

وی افزود: یکی از مشکلات این جداسازی این است که به علت نزدیکی زمانی جشنواره جهانی با جشنواره فیلم کن بسیاری از میهمانان خارجی خصوصا مدیران فستیوال‌های بین‌المللی که پیشتر در بهمن ماه به ایران می‌آمدند، به دلیل آماده شدن برای حضور در کن، تمایلی به شرکت در جشنواره نداشته باشند.

این کارگردان ادامه داد: یکی دیگر از اشکال‌های جداسازی، تقسیم شدن هزینه‌هاست و این باعث می‌شود دست‌ودلبازی گذشته در اعطای جوایز وجود نداشته باشد. مثلا قبلا به برگزیدگان جشنواره فیلم فجر خودرو و مبلغ 20 میلیون تومان وجه نقد جایزه می‌دادند، ولی در جشنواره اخیر در بهمن ماه 96 فکر می‌کنم فقط یک سیمرغ جایزه دادند. به نظر من همین جوایز نقش مهمی در ترغیب فیلمسازها در ارائه آثار بهتر دارد.

معصومی درخصوص اکران عمومی فیلم «کار کثیف» اظهار کرد: فیلم بعد از گرفتن پروانه نمایش در نوبت اکران قرار می‌گیرد که امیدوارم در فصل تابستان باشد.

«کار کثیف» آخرین ساخته خسرو معصومی که به موضوع مهاجرت و زندگی دور از وطن می‌پردازد در ایران و ترکیه فیلمبرداری شده است. لوون هفتوان بازیگر فقید در این فیلم برای آخرین بار نقش‌آفرینی کرده است. پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، و رضا فیاضی دیگر بازیگران فیلم هستند. تدوین «کار کثیف» را حسن حسندوست انجام داده و پیمان یزدانیان آهنگسازی فیلم را بر عهده داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار