روایت نماینده اصولگرای مجلس از باید و نبایدهای رفع حصر

محبی نیا: اخبار تمدید بازداشت‌ها یا خودکشی‌ها در بازداشتگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست

تهران (پانا) - نماینده اصولگرای عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر لزوم انجام اصلاحات در سیستم قضائی کشورمان از رفع حصر و چرایی وقوع آن سخن گفت.

کد مطلب: ۸۱۵۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
روایت نماینده اصولگرای مجلس از باید و نبایدهای رفع حصر

جهانبخش محبی نیا، نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) بهارستان در نطق میان دستور خود با اشاره به مصونیت قضایی نمایندگان اظهار کرد: «در قانون اساسی برای نمایندگان مجلس مصونیت قائل هستیم یعنی نمایندگان مجلس دردها و مشکلاتی را می‌توانند بیان کنند که برای افراد بیرون از پارلمان این ظرفیت تعریف نشده است.»

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس، با بیان اینکه متاسفم از اینکه همکاران از این ظرفیت برای اداره بهتر مملکت استفاده نمی‌کنند، ادامه داد: «بیان کلیشه‌ها و مطالب تکراری از تریبون مجلس هیچ دردی را از ما دوا نخواهد کرد.»

نماینده مردم میاندوآب در مجلس تصریح کرد: «می خواهم از زبان ملت خطاب به مسئولان کشور بگویم که به درد دل مجلس توجه کنند، ما به نمایندگی از ملت می‌گوییم این مملکت خوب اداره نمی‌شود، ما از اداره مملکت در همه قوا، منظورم یک قوه نیست، رضایت نداریم، استدعا می‌کنم برای حل گرفتاری و مشکلات به درد دل نمایندگان توجه کنند.»

وی با تاکید براینکه جز درد دل از دست نمایندگان کاری بر نمی‌آید‌ خطاب به مسئولان کشور بیان کرد: «در سیاست خارجی و دیپلماسی مشکلات اساسی داریم، سیاست‌های خارجی برای ملت ایران به مراتب پر هزینه است و گران تمام می‌شود. دیپلماسی خارجی وحی منزل نیست و نیاز به باز اندیشی دارد. در بسیاری از مسائل باید بازاندیشی را جدی بگیریم.»

این نماینده اصولگرا یادآور شد: «از وحدت و اجماع می‌گویم، می‌خواهیم همه به وحدت برسیم، اما وحدت با چه مبنا و آرایه‌هایی باید صورت بگیرد؟ در حال حاضر فرزندان انقلاب با یکدیگر مشکل دارند، اتفاق نامیمون و شومی در سال 88 در مملکت افتاده، برای مسائل داخلی مملکت و برای مقابله با هجوم خارجی نیاز به وحدت، اتحاد و اجماع داریم.»

به خاطر خدا دست از لجاجت برداریم

محبی نیا در ادامه با اشاره به برخی مسائل مطرح شده در خصوص رفع حصر، اظهار کرد: «مثلا می‌گویند عمرو و بکر را از حصر بیرون کنید. آقایی هم به حق یا ناحق موضع می‌گیرد. مگر می‌شود جمهوری اسلامی بگوید چون فلانی صحبت کرد که این مساله حل شود،‌ ما باید دست نگه داریم؟ یا کسی از سر نا آگاهی مسئله‌ای را مطرح می‌کند که نتوانیم در کشور مسئله وحدت را تعریف کنیم.»

وی ادامه داد: «من به نیابت از بخشی از نخبگان و ملت می‌گویم نه حرف حصرنشینان درست است نه حرف قصرنشینان. به خاطر خدا دست از لجاجت برداریم. ما نزدیک به یک میلیون نفر شهید و آزاده داده‌ایم. بعضی‌ها شرم کنند از اینکه اختلافات را ادامه می‌دهند. شعله آتش خانه‌مان سوز را فوت نکنید، اگر مصلحت کشور این است که یک آزادی را بدهید، خب بدهید. ما به اندازه کافی دشمن داریم و بچه‌های انقلاب نباید به جان هم بیفتند. نگران انقلاب و ایران هستم و هیچ نفعی از این مطالب به بنده نمی‌رسد.»

نماینده مردم میاندوآب در ادامه خطاب به رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بهارستان بیان کرد: «آقای تاجگردون سیاست یک بام و دو هوا را کنار بگذاریم. چرا یک آقایی هر حرفی می‌زند، هر کاری و هر اهانتی می‌کند و در تمام جلسات هم کنار مسئولان کشور می‌نشیند. یک نفر هم که آداب مخالفت را در محدوده شرع و قانون رعایت می‌کند، مدام توسری خور است.»

این نماینده مجلس در خاتمه با تاکید بر لزوم انجام اصلاحات قضایی در کشورمان، خاطرنشان کرد: «ما شدیدا به اصلاحات قضایی نیازمندیم. اخبار تمدید بازداشت‌ها یا خودکشی‌ها در بازداشتگاه‌ها در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار