رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛

دانش آموزان از اهمیت قرص آهن غافل نشوند

قزوین (پانا) _ رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین از دانش آموزان خواست قرص آهن را که در مدارس توزیع می شود با جدیت و به طور مرتب مصرف کنند چون آنان برای خونسازی به این ترکیبات نیاز مبرم دارند.

کد مطلب: ۸۱۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

دکتر منوچهر مهرام در آیین آغاز هفته سلامت که در دبیرستان دخترانه ورزشی شهید معمار پور برگزار شد با اشاره به روند تغییر بیماری ها از واگیر به غیر واگیر،افزود: امروزه با کنترل و ریشه کنی بسیاری از بیمای های واگیرداری که در دهه های گذشته قربانیان زیادی می گرفتند شاهد شیوع و گسترش بیماری های غیرواگیر هستیم که سبک زندگی در ابتلا به آنها بسیار موثر است.
وی اضافه کرد: سرطان ها،دیابت و بیماری های قلبی و عروقی از همین بیماری هایی هستند که با رعایت نکردن رژیم غذایی نامناسب و سبک نادرست زندگی هرساله تلفات زیادی به جای می گذارند.
مهرام با بیان اینکه با رعایت اصول تغذیه می توان تا حد زیادی از این بیماری ها جلوگیری کرد،ادامه داد: تغذیه سالم، پرهیز از مصرف فست فودها، کاهش مصرف نمک ، شکر و روغن، قطع مصف دخانیات و افزایش تحرک بدنی از جمله مواردی است که در کاهش بیماری های غیرواگیر موثر است.
وی در ادامه افسردگی را نیز از دیگر مواردی دانست که سلامت جامعه را به خطر می اندازد و گفت: استرس جزیی از زندگی بشر در دنیای پیشرفته است که با توجه به تاثیرات آن بر روی سلامت جسمی فرد باید با تمرین مستمر بر آن غلبه کرد.
اول تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال در ایران با نام هفته سلامت نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار