میرزایی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌وگو با پانا:

راهکارهای پیشگیری از قطع برق گسترده تابستان امسال در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود

تهران (پانا) –عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گویدبا توجه به کمبود بارش‌ها درکشور با احتمال قطعی برق گسترده در کشور درتابستان مواجه خواهیم بود و باید به منظور عبور از این مشکل تدابیری در دولت و مجلس اندیشیده شودو به همین منظور جلساتی مشترک با مسئولان وزارت نفت و نیرو در کمیسیون انرژی مجلس برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۸۱۵۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای پیشگیری از قطع برق گسترده تابستان امسال در کمیسیون انرژی مجلس بررسی می‌شود

جلال میرزایی در گفت وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد:‌ ایران کشوری کم‌بارش است و این موضوع در کنار مشکلات مالی‌ای که برای پروژه‌ها وجود دارد به معضلی اساسی بدل شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های توسعه‌ای برای جلوگیری از قطع برق به خوبی اجرایی نشده است، خاطرنشان کرد:‌ به طور مثال مجوز نیروگاه سیکل ترکیبی داده شده است اما وارد مراحل اجرایی نشده است. بنابراین این مجوزها بایداز این افراد گرفته شود و روند تخصیص منابع به این طرح‌ها نیز متوقف شود.

وی اظهار کرد: تجارب زیادی وجود دارد که به طور مثال برخی در بخش خصوصی از صندوق توسعه ملی تسهیلاتی را دریافت کرده‌اند اما کار را وارد مراحل اجرایی نمی‌کنند که یکی از دلایل آن نبود تخصص و توان اجراست.

میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به فرهنگ بخش خصوصی و نگاه این بخش و گفتمان حاکم بر فعالیت آن، نهادهای توسعه‌ای باید در این بخش هم حضور و هم نظارت داشته باشند و نباید با هدف تقویت حضور بخش خصوصی زمینه‌ای فراهم شود که افرادی وارد عرصه شوند که صلاحیت و توان لازم راندارند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در دنیا تنها شرکت‌هایی از بخش خصوصی مورد حمایت واقع می‌شوند که از تخصص و توان لازم برخوردار هستند. اگر مجوزهای توسعه‌ای و صنعتی به افرادی داده شود که توان و تخصص لازم را ندارند معنای دقیقش نه حضور بخش خصوصی که تاراج منابع ملی است.

میرزایی خاطرنشان کرد:‌ نباید اسیر شعارها شد و به طور مثال فردی هست که بیش از چند سال است مجوزی را دریافت کرده و چندین برابر کاری که در پروژه انجام داده است تسهیلات دریافت کرده است.

وی ادامه داد:‌ طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند نباید ادامه پیدا کنند و از سوی دیگر توجیه اقتصادی طرحها باید با رعایت همه نکات در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: در وضع محدودیت‌های منابع داخلی و دشواری‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی باید از منابع محدود استفاده درستی داشت و اجازه نداد که منابع محدود به گونه‌‌ای توزیع شود که امور اجرایی به جایی نرسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار