لیگ برتر ایران؛ ژنرال استقلال فرشته خوشبختی شفر شد/ نفت تهران به لیگ یک برگشت

تهران (پانا)- نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر باعث شد تا رقابت برای نایب قهرمانی در لیگ برتر داغ شود و نفت تهران به لیگ یک سقوط کند.

کد مطلب: ۸۱۵۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
لیگ برتر ایران؛ ژنرال استقلال فرشته خوشبختی شفر شد/ نفت تهران به لیگ یک برگشت

بیست و نهمین هفته از لیگ برتر ایران با برگزاری 8 بازی همزمان پیگیری شد.

مهمترین دیدار این هفته در ورزشگاه فولاد شهر برگزار شد؛ جایی که پرسپولیس قهرمان این فصل مهمان ذوب آهن یکی از مدعیان جدی کسب سهم آسیایی بود.

نیمه اول این بازی به رغم وجود موقعیت‌های خوب برای هر دو تیم برنده نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در ابتدای نیمه دوم علی علیپور در دقیقه 48 با شوتی سرضرب گل اول بازی را به ثمر رساند. در ادامه بازی دو تیم به بازی برابر ادامه دادند و روی یک اشتباه ذوب آهن در دقیقه 70 توسط میلاد فخرالدینی به گل تساوی دست یافت. ذوب آهن که به پیروزی نیاز داشت در دقیقه 88 توسط کی روش استنلی به گل برتری رسید و با استفاده از برد 2 بر یک راهش برای آسیایی شدن را هموار کرد.

دیدار مهم دیگر امروز بین استقلال تهران و پیکان در ورزشگاه آزادی انجام شد؛ در حالی که پیکان برای باقی ماندن در کورس آسیایی شدن نیاز ویژه به سه امتیاز این بازی داشت، استقلالی‌ها علاوه بر انگیزه کسب سهمیه آسیایی در تلاش برای نایب قهرمانی هم بودند.

در 45 دقیقه اول بر خلاف انتظارها پیکان توانست فوتبال قابل قبولی مقابل شاگردان شفر ارائه کند و در دقیقه 13 با ضربه کاشته استثنایی آرمان قاسمی به گل رسید تا نیمه اول را تیم مجید جلالی با برد یک بر صفر از زمین خارج شود. نیمه دوم فشار استقلال برای جبران زیاد شد و این تیم در دقیقه 49 توسط تیام به گل تساوی رسید.

درخشش ادامه‌دار وریا غفوری اینبار در لیگ برتر ادامه پیدا کرد و او در دقیقه 54 گل دوم تیمش را به ثمر رساند. اما این پایان کار نبود تیم مجید جلالی یکبار دیگر به بازی برگشت و در دقیقه 62 با ضربه سر فراز امام علی به گل تساوی دست یافت. در حالی که استقلال برای پیروزی نیاز به حملات بیشتر داشت در دقیقه 71 اخراج داریوش شجاعیان به هواداران این تیم شوک وارد کرد اما شاگردان شفر در دقیقه 91 رستگار شدند و توسط امید ابراهیمی به گل برتری رسیدند تا با پیروزی 3 بر 2 زمین را ترک کنند.

سایپا دیگر تیم مدعی کسب سهمیه آسیایی که در پایان هفته بیست و هشتم به رده دوم جدول رسیده بود در ورزشگاه دستگردی به مصاف گسترش فولادی رفت که هفته‌های پایانی لیگ برایش اهمیت خاصی نداشت. این دیدار با فوتبال دفاعی گسترش همراه بود و شاگردان علی دایی در پایان با تساوی بدون گل متوقف شدند.

اما در انتهای جدول مهمترین بازی بین پارس جنوبی جم شگفتی ساز نیم فصل اول و نفت تهران در استان بوشهر انجام شد. شاگردان مهدی تارتار با ارائه فوتبالی سراسر تهاجمی به برد 3 بر صفر رسیدند تا کار نفت تهران را تمام کنند و این تیم یکبار دیگر به لیگ آزادگان سقوط کند و هفته پایانی برای ته جدولی‌ها آسان شود.

استقلال خوزستان دیگر کاندید جدی سقوط در اهواز پذیرای سپاهان بود و در دیداری جذاب طلایی پوشان را 3 بر 2 شکست داد تا در لیگ برتر باقی بماند.

سپیدرود رشت هم که با علی کریمی اوضاعش کمی بهتر شده برای تثبیت حضور در فصل آینده لیگ برتر میزبان فولاد خوزستان بود و به تساوی بدون گل رضایت داد.

در دیگر بازی‌ها دربی شهر مشهد بین پدیده و سیاه جامگان با برد 2 بر یک پدیده تمام شد.

تراکتورسازی هم که با بخت و اقبال در لیگ برتر ماندگار شد در جدالی خانگی مقابل صنعت نفت به تساوی یک بر یک رسید.

با این نتایج پرسپولیس با 61 امتیاز صدرنشین ماند، ذوب آهن با 52 امتیاز رده دوم را پس گرفت و استقلال و سایپا با 51 امتیاز رده‌های بعد را به خود اختصاص دادند تا هفته آخر برای این سه تیم حساس شود.

اما در انتهای جدول نفت با قبول شکست در شهر جم به لیگ یک سقوط کرد تا پرونده سقوط با حضور سیاه جامگان بسته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار