جایگاه بوفه در نقشه مدارس نوساز لحاظ می‌شود

ساری (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در نقشه‌های مدارس جدید، جایگاه بوفه را به عنوان یک جایگاه مستقل با توجه به زیربنای مدرسه لحاظ می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد
جایگاه بوفه در نقشه مدارس نوساز لحاظ می‌شود

محمد شعبانی در همایش سفیران سلامت که به مناسبت هفته سلامت به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی دخترانه شهید ضیایی شهرستان ساری برگزار شد، دانش‌آموزان را مرکز اصلی قدرت آموزش و پرورش برشمرد و اظهار کرد: آموزش و پرورش راز توسعه و پیشرفت هر کشور است و هر نهادی که به آموزش و پرورش توجه کند رشد خواهد کرد زیرا آموزش و پرورش با نیروی انسانی سروکار دارد.

او حضور دانش اموزان فعال و با انگیزه را از مهترین ظرفیت های آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: اصل بر این است که وقتی دانش اموز منظم و سحر خیز از خانه وارد مدرسه به عنوان خانه دوم خود می شود این خصایص اخلاقی در او ماندگار بماند.
این مسئول با تاکید بر اینکه سلامت جسمی و روحی دانش آموزان در کنار یکدیگر مهم است افزود: همچنین باید به دانش آموزان از خود مراقبتی را آموخت و از آنان خواست که دیگران را هم تشویق به این کار کنند.

شعبانی با اشاره به فعالیت گروهی دانش اموزان مانند اجرای سرود و گارد پرچم یادآور شد: در کارهای گروهی رعایت نظم احترام به دیگران و تعامل با سایر دانش اموزان مشهود است که در آموزش و پرورش بیش از پیش به ان نیاز است

این مسئول تاکید کرد که همه دانش آموزان با سفیران سلامت مدارس همکاری داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران بخشی از علت اساسی افزایش وزن دانش‌آموزان را عدم اگاهی آنان و والدین نسبت به مسائل جسمی و پزشکی و ورزشی دانست و افزود: از آن جایی که ۵۰ درصد دانش‌آموزان استان در مقاطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند که اثر پذیری بالایی دارند، آگاهی‌بخشی به آنان در انتقال مفاهیم سلامت و بهداشت به خانواده ها می‌تواند بسیار موثر باشد.

شعبانی همچنین با اشاره ورزش‌های صبحگاهی مدارس و حیاط پویا گفت: بخش زیادی از مسائل مطرح شده در جشنواره‌ها و گروه‌های دانش‌آموزی مربوط یه موضوعات فرهنگی و نشاط اجتماعی است و در کنار آن شرکت کردن بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان در اردهای دانش آموزی از جمله اقدامات آموزش و پرورش برای نشاط آوری و سلامت دانش آموزان است.

معاون آموزش و پرورش مازندران با اشاه به اینکه دستورالعمل جامع بوفه مدارس در سال گذشته تنظیم و به مدارس ارسال شده است، افزود: لیست مواد غذایی مجاز در آن مشخص است و تخطی از آن جایز نیست.

او با تأکید بر اینکه هر تخلفی به ما گزارش شود با آن بوفه برخورد و پلمپ می‌شود، گفت: «در سال گذشته 25 بوفه در استان پلمپ شد.

شعبانی تعداد بوفه‌های مستقل در سطح مدارس استان در سال گذشته را ۲۰۰ بوفه اعلام کرد و بیان داشت: مابقی بوفه‌ها دارای فضای مشترک هستند اما ملزم هستند که نکات بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود: از آنجایی که در مجموع در سطح مدارس با کمبود فضاهای فیزیکی حتی فضاهای آموزشی مواجه هستیم به تبع این کمبود شامل حال بوفه‌ها نیز می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در پایان اعلام کرد: سازمان تجهیز و نوسازی مدارس در نقشه های مدارس جدید، جایگاه بوفه را به عنوان یک جایگاه مستقل با توجه به زیربنای مدرسه لحاظ می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار