معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اعلام کرد: تلاش برای گنجاندن درس‌نامه بهداشت و سلامت به صورت تلفیقی در کتب درسی

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر «اهمیت بالای» حوزه سلامت برای دولت تدبیر و امید از تلاش وزارتخانه برای گنجاندن درس‌نامه بهداشت و سلامت به صورت تلفیقی در کتب درسی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اعلام کرد: تلاش برای گنجاندن درس‌نامه بهداشت و سلامت به صورت تلفیقی در کتب درسی

همایش سراسری سفیران سلامت دانش‌آموزی صبح امروز در دبیرستان دخترانه حضرت نرجس و با حضور سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان وزراتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این همایش حمیدی ضمن خیر مقدم و خوش‌آمدگویی به دانش‌آموزان و مسئولان گفت: وزارت آموزش و پرورش در راستای سند تحول بنیادین و توجه ویژه به ساحت تربیتی و زیستی دانش‌آموزان، برنامه‌های متنوعی را برای ارتقای بهداشت و سلامت پیش بینی کرده است. دولت تدبیر و امید نیز موضوع سلامت را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری دستور دادند بعد از بحث حقوق و یارانه، اولین تخصیص منابع در حوزه سلامت باشد. این نشان از اهمیت حوزه سلامت برای دولت تدبیر و امید است.

حمیدی با بیان اینکه طرح‌های تحول سلامت در مدارس با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال اجرا است تصریح کرد: طرح تحول سلامت دهان و دندان، طرح‌های آهن‌گیری و ویتامین دی، طرح‌هایی هستند که با کمک و همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت در گستره مدارس در حال اجرا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز هر دانشجویی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود، واحد عمومی بهداشت و سلامت را می‌گذراند تا در آینده نزدیک مسائل بهداشتی مدارس را مورد توجه قرار دهد.

حمیدی به اضافه شدن درس انسان سالم و محیط زیست به برنامه درسی دانش‌آموزان در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: وزارت آموزش و پرورش بنا دارد درس‌نامه بهداشت و سلامت را به صورت تلفیقی در کتب درسی بگجاند.

حمیدی با بیان اینکه طرح سفیران سلامت یکی از طرح‌های مشترک وزارت بهداشت و آموزش و پرورش است گفت: سفیران سلامت مسئولیت آموزش و انتقال آموخته‌های خود به همسالان و اعضای خانواده خود را عهده‌دارند و در حال تلاش هستیم که آموزش سفیران به‌روز شود تا بتوانیم در بهداشت فردی، بهداشت عمومی، ارتقای سلامت دانش‌آموزان، امنیت غذایی و سبک زندگی سالم را از زبان دانش‌آموزان گسترش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار