رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان

کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ۹ شهرستان استان گلستان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به برگزاری طرح تلاوت قرآن کریم به نام شهدا در هر یک از شهرستان‌ها، گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ۹ شهرستان استان گلستان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۵۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد
کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ۹ شهرستان استان گلستان برگزار می‌شود

‌به گزارش پانا از استان گلستان،‌ سیدمصطفی حسینی واعظ در آیین تجلیل از خادمین کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآنی استان گلستان اظهار داشت: کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در ٩ شهرستان استان گلستان در حال برگزاری است. چند سالی است که این شجره مبارک و برگزاری فعالیت‌های قرآنی مانند کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم شکل گرفته و رو‌به گسترش است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: فعالیت‌های قرآنی با هدف تبیین جایگاه قرآن کریم در زندگی و توسعه تلاوت در جامعه در قالب کرسی‌های تلاوت و تفسیر دنبال می‌شود. با این کرسی‌های تلاوت مردم مستقیم زلال وحی را می‌شنوند و از آن پند می‌گیرند.

وی یادآور شد: توجه به مفاهیم قرآنی از دیگر اهداف طرح تلاوت و تفسیر کرسی‌های قرآنی است که در استان گلستان دنبال می‌شود. در این نشست‌های قرآنی به صورت کاربردی به موضوعات قرآنی پرداخته می‌شود تا جامعه بهره‌وری بیشتری را از قرآن کریم داشته باشد.

‌حسینی‌واعظ تاکید کرد‌:‌ یکی دیگر از نکات ارزنده طرح تلاوت قرآن کریم این است که هر محفل قرآنی در شهرستان‌ها به یاد یکی از شهدا برگزار می‌شود و در چنین جلساتی وصایای شهدا قرائت می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی گلستان افزود: مردمی بودن کرسی‌های تلاوت و تفسیری قرآن کریمی یکی دیگر از ویژ‌گی‌های بارز این کرسی‌های تلاوت است و با برگزاری این کرسی‌های تلاوت، قاریان قرآن انگیزه برای ارائه هنر و تلاوت قرآن کریم بدست می‌آورند.

‌‌حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان هم در این مراسم اظهار داشت: استان گلستان یکی از استان‌هایی است که برنامه‌های قرآن کریم در آن جایگاه والایی دارد. کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در حال حاضر در همه شهرستان استان گلستان برگزار و دایر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه دا‌د: برپایی کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم یک کار ارزان به‌شمار می‌رود‌ و باید به ترویج فعالیت‌های قرآنی اهتمام داشت. قرآن‌کریم در زندگی انسان نقش بسزایی دارد و در کنار قرائت قرآن، تفسیر قرآنی در چنین مجامعی انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار