نماینده ولی‌فقیه گلستان

پیوند دادن انقلاب اسلامی با اصول انقلاب عاشورایی اثرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه ما متناسب با شرایط زمان کاری انجام ندادیم، گفت: پیوند دادن انقلاب اسلامی با اصول انقلاب عاشورایی اثرگذار است.

کد مطلب: ۸۱۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پیوند دادن انقلاب اسلامی با اصول انقلاب عاشورایی اثرگذار است

به گزارش پانا از استان گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در نخستین دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان که در راستای چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجام گرفت با تبریک ماه شعبان المعظم اظهار کرد: شعبان مقدمه ورود ماه مبارک رمضان است ماهی که همه باید خودمان را آماده کنیم برای ورود به میهمانی حضرت حق و از ماه مهمانی بسیار مبارک به نحو احسن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قرآن کتاب مقدس آسمانی ما یک راهنمایی کلی دارد، خداوند به حضرت موسی (ع) می‌فرمایند که ایام الله را یاد مردم بیاور؛ یکی از ایام‌الله برای بنی اسرائیل همان سختی‌ها و شدائدی بوده که بر سر آنها می‌آمده است، این هم ایام الله است و نجات بنی‌اسرائیل نیز جزو ایام‌الله است.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان افزود: هم آن روزها یوم‌الله است و هم روزهایی که پیروزی پیدا کردیم یوم الله است، این درس خوبی برای ما است که می‌خواهیم بعد از 40 سال برای انقلاب‌مان برنامه‌هایی پیش‌بینی کنیم که جامعه بداند که قبلا چه جایگاهی قرار داشتیم و اکنون در چه جایگاهی قرار داریم.

نورمفیدی بیان کرد: برای نسل‌های جدید «سوم و چهارم انقلاب» که چیزی از انقلاب نمی‌دانند یعنی نه از گذشته چیزی می‌دانند و نه زمانی که انقلاب شد اطلاعاتی دارند باید دارای برنامه باشیم، با توجه به فعالیت‌هایی که در فضای مجازی برای گسست نسل سوم و چهارم انجام می‌شود اگر غفلت کنیم آسیب‌های زیادی متوجه نسل جوان جامعه خواهد بود.

وی با تصریح اینکه متاسفانه ما در مقابل این ناآگاهی و ندانستنی‌ها کار نکردیم، گفت: نسل جدید ذهنش خالی است و از آن طرف ذهن‌ها را پر می‌کنند، ما متناسب با شرایط زمان کاری انجام ندادیم خیلی از کارها باید انجام شود مخصوصا در مدارس و دانشگاه‌ها باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

نماینده ولی‌فقیه در گ لستان اظهار کرد: نیروهایی که بدانند و دلسوز باشند و بتوانند این تذکر به ایام‌الله امروز و آن روزها را به نسل جوان بدهند یقینا اتفاقات خوشایندی خواهد افتاد.

نورمفیدی با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه‌های اساسی مهم است نه شکلی، ابراز کرد: باید از همین الان فکر کنیم و نیروهای واقعا در راه را پیدا کنیم تا این روزها را برای نسل جوان در مراکز آموزشی تبیین کنند.

وی ادامه داد: نسل جوان خالی الذهن است و فعالیت‌هایی که دشمنان انجام می‌دهند تحت تاثیر قرار می‌گیرند، لذا ما باید برنامه‌های حساب شده داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان گفت: ما باید ببینیم امروز مردم عادی در مورد انقلاب چه می‌گویند و فکری برای این افراد داشته باشیم، اتاق فکری باید دنبال چنین مسائلی باشد مخاطب‌ها را شناسایی و متناسب با ‌آنها برنامه‌ریزی کنیم از هنرمندانی که جایگاه مناسبی در بین مردم دارند و مورد علاقه مردم هستند بازیگران، خواننده‌ها و کسانی که در بین نسل جوان محبوبیت دارند و معتقد به ارزشهای انقلاب هستند اثرگذاری بیشتری دارند باید استفاده کنیم.

نورمفیدی بیان کرد: همچنین از اساتید دانشگاه که جاذبه دارند و حرفشان منشاء اثر است، علما و ائمه جمعه باید از ظرفیت آنها برای اینکه روزهای خدایی را به یاد مردم آورند بهره بگیریم باید از راه‌های نو و جدید و نه تکرار مکررات استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب برای یک گروه و جناح خاص نیست، ابراز کرد: همه را باید وارد صحنه کنیم و از همه نیروها استفاده شود نیروهایی که به اصول انقلاب پایبندند حتی ممکن است نقد هم داشته باشند نباید از آنها هراس داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان بیان کرد: همه اینها باید برای دفاع از انقلاب وارد میدان شوند و از نظرات و ظرفیت‌هایمختلف استفاده شود، چهل سالگی سال کمال است؛ انقلاب ما که به 40 رسیده نه تنها سراشیبی ندارد بلکه سال 40 باید باعث شود به قله کمال خودش صعود پیدا کند.

نورمفیدی گفت: ما از انقلاب‌مان حرف زیاد می‌زنیم اما از لحاظ فرهنگی انقلاب را باید پیوند به عاشورا و سیدالشهدا دهیم که از رموز موفقیت امام این بود که سعی نکردند که فقط جنبه سیاسی به انقلاب دهند بلکه سبقه حسینی و الهی و اسلامی دهند حتی دقیق ترین مسائل سیاسی را در بیان خودشان سبقه الهی و قرآنی میدانستند.

وی پیوند دادن انقلاب با اصول انقلاب عاشورایی را بسیار مهم و موثر دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار