مسئول پژوهش سرای رازی گرگان

رویارویی 12 تیم غرب گلستان در مسابقه نجات تخم مرغ گرگان

گرگان (پانا) - مسابقه استانی نجات تخم مرغ با حضور 12 تیم از غرب گلستان به میزبانی پژوهش سرای رازی گرگان برگزارشد.

کد مطلب: ۸۱۵۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
رویارویی 12 تیم غرب گلستان در مسابقه نجات تخم مرغ گرگان

"محبوبه رجب نسب" در حاشیه این مسابقات اظهار کرد : 12 تیم سه نفره از شهرهای گرگان، آق قلا، علی آباد و کردکوی در مسابقه ای سراسر از هیجان و صمیمیت به رقابت با یکدیگر پرداختند.

وی افزود: این مسابقه ویژه دانش آموزان دوره متوسطه و با حضور 34 دانش آموز دختر و پسر برگزارشد.

مسئول پژوهش سرای رازی تصریح کرد: گروه های شرکت کننده در این رقابت باید سازه ای را مطابق دستور العمل ها و قوانینی که پیش از این به پژوهش سراها اعلام شده بود طراحی و به همراه یک تخم مرغ از ارتفاع 10 تا 15 پرتاب کنند که در صورت سقوط در مکان مناسب سیبل و سالم ماندن تخم مرغ امتیاز مسابقه را کسب می کند .

رجب نسب بیان کرد: 7 کارشناس وظیفه داوری این مسابقه را برعهده داشتند .

وی با بیان اینکه شکوفایی خلاقیت نوجوانان یکی از اهداف مهم این مسابقات است، افزود: ساخت سازه با طراحی و و ایده خود دانش آموز و برسی علمی و فنی در ساخت و نحوه پرتاب و سقوط آن از جمله مهارت هایی است که دانش آموزان در این مسیر فرا میگیرند.

این مقام مسئول افزود: این مسابقه با مشارکت برون سازمانی و همکاری دانشگاه گلستان با میزبانی وگروه امداد و نجات هلال احمر به خوبی برگزارشد.

مسئول پژوهش سرای رازی با اشاره به استقبال گسترده دانش آموزان و مدارس درمرحله استانی ، اذعان کرد: به دلیل کمبود اعتبار و نداشتن هزینه ایاب و ذهاب برخی شهرها، عدم رضایت خانواده ها و .. تعداد تیم های اعزامی به مسابقه استانی را با محدودیت مواجه کرده است که جا دارد مسئولین با حمایت بیشتری به این بخش بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار