در گفت‌وگو با پانا

برخواه: با محرومیت وزنه‌برداری کاروان ایران در المپیک توکیو وضع خوبی نخواهد داشت

تهران (پانا)- سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران معتقد است با توجه به نقش ویژه وزنه‌برداری در مدال‌آوری برای کاروان ایران در المپیک، محروم شدن این رشته روی روند نتیجه تمام کاروان تأثیر خواهد گذاشت.

کد مطلب: ۸۱۵۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
برخواه: با محرومیت وزنه‌برداری کاروان ایران در المپیک توکیو وضع خوبی نخواهد داشت

سهمیه وزنه‌برداری ایران در المپیک 2020 به بهانه وجود 12 وزنه‌بردار دوپینگی از 2008 تا 2017 کاهش یافته و تنها سهم ایران چهار وزنه‌بردار (‌دو سهمیه در بخش مردان و دو سهمیه در بخش مردان ) خواهد بود تا دردسری جدید برای فدراسیون وزنه‌برداری و ورزش ایران و به خصوص محمدحسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران که به تازگی این مسئولیت را برعهده‌گرفته ایجاد شود. برخواه حالا باید با دایره کوچکی از پولادمردان برای المپیک توکیو آماده شود و به طور حتم انتخاب این تعداد اندک در مقابل مدعیان کار سختی است .

برخواه درباره اوضاعی که برای وزنه‌برداری ایران رقم خورده است، گفت: مشکلی که برای وزنه‌برداری پیش‌آمده تنها مشکل این رشته نیست بلکه کل ورزش ایران را تحت الشعاع قرار داده است و به نظرم مسئولان ورزشی ما باید چاره‌ای بیندیشیند و تا فرصت مانده به المپیک وضع را بهبود بخشند. از وقتی این خبر را شنیدم به شدت ناراحت هستم، به هر حال ورزش کشور ما همیشه در وزنه‌برداری و کشتی در المپیک حرفی برای گفتن داشته است و وقتی این دو با کاهش سهمیه روبه‌رو شوند کاروان ایران وضع خوبی پیدا نمی‌کند .

وی در مورد اینکه چه کسانی شانس کسب این دو سهمیه را دارند، گفت: من اول از همه واقعاً از مسئولان ورزشی می‌خواهم که رایزنی‌ها و مذاکراتی داشته باشند شاید بتوان کاری کرد. واقعاً وزنه‌برداری با کاهش این سهمیه‌ها خیلی آسیب می‌بیند. ضمن اینکه ما در تیم ملی وزنه‌برداری افرادی را داریم که همگی از مدعیان وزن خودشان هستند و نمی‌دانیم با این سهمیه کم چه تعداد شانس المپیکی شدن پیدا می‌کنند. البته اکنون سهراب مرادی یکی از بهترین وزنه‌برداران ایران و نفر اول تیم ملی وزنه‌برداری است و شاید یکی از وزنه‌بردارانی که شانس بالایی برای کسب سهمیه المپیک را داشته باشد او است اما نفر دوم هنوز مشخص نیست .

برخواه به شروع اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری برای مسابقات بازی‌های آسیایی اشاره کرد و گفت: اردوی بزرگسالان از 15 فروردین ماه آغاز و ما تمرینات خودمان را هر روز پیگیری می‌کنیم. در این اردو قصد داریم کم‌کم به آمادگی برسیم تا برای بازی‌های آسیای به اوج آمادگی برسیم .

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد زمان رکوردگیری وزنه‌برداران گفت: طبق برنامه‌ای که پیش رو داریم نهم خرداد اولین رکوردگیری از وزنه‌برداران صورت می‌گیرد تا لیست اولیه را به کمیته بازی‌ها ارسال کنیم. البته در این مدت به معنی این نیست که همه وزنه‌برداران تایید شده‌اند بلکه اگر کادر فنی متوجه پیشرفت برخی از آنها نشود تصمیم به کنار گذاشتن آنها خواهد گرفت .

برخواه در پایان به وضعیت سعید محمدپور و پیمان جان در اردوی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: می‌دانیم محمد‌پور نمی‌تواند برای بازی‌های آسیایی جاکارتا آماده شود ولی می‌خواهیم او را به رقابت‌های جهانی برسانیم. پیمان جان هم از وزنه‌برداران جوان دسته ۱۰۵ کیلوگرم است که جانشین خوبی برای محمدرضا براری، علی هاشمی و علیرضا سلیمانی می‌شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار