مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید کرد

بهره‌گیری از تمامی فرصت‌های آموزش  و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی

بابل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۷، باید برای حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی و از تمام فرصت ‌های آموزش  و پرورش برای نهادینه کردن آن بهره گرفته شود.

کد مطلب: ۸۱۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌گیری از تمامی فرصت‌های آموزش  و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی

عسکری نیکزاد در جلسه شوراری آموزش و پرورش شهرستان بابل که با حضور فرماندار این شهرستان و مشاور اجرایی مدیرکل، در مدرسه ائمه مظلوم بقیع برگزار شد، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش فرصتی اجتماعی، قانونی و مغتنم برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت است.

او مشارکت‌پذیری را امری ضروری برای پیشبرد اهداف آموزشی برشمرد و افزود: مدیریت آموزش و پرورش نه تنها مشارکتی است بلکه در برگیرنده‌ی مدیریت عملیاتی و اجرایی نیز هست.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با ذکر این نکته که پیشبرد اهداف آموزش و پرورش نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها دارد، بیان کرد: کمک به آموزش و پرورش منحصر به کمک‌های مالی نیست بلکه کمک مشاوره‌ای در تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی سازنده در نیل به اهداف نیز هست.

نیکزاد ادامه داد: آحاد مردم برای کمک به مدارس تکلیف قانونی ندارند اما برای رسیدن به شرایط مطلوب نیاز به مشارکت لازم و ضروری است چراکه مردم بر حسب نیاز مشارکت می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به روش‌های آموزشی و تاکید بر برگزاری کلاس‌های کارگاهی تصریح کرد: امروزه دنیا به سوی اقتصاد بی وزن در حال حرکت است و بسیاری از صنایع در حال ضعیف شدن است پس باید به دنبال راه‌های جایگزین و باصرفه باشیم یکی از آن راه‌ها استفاده از کلاس‌های کارگاهی است برای آشنایی با روش‌های نوین است.

او آموزش و پرورش را اساس و شالوده‌ی هر نهادی ذکر کرد و یادآور شد: آموزش و پرورش زمینه فرهنگ‌سازی برای برنامه‌های گسترده‌ای همچون مصرف درست و بهینه منابع مالی، انرژی، مدیریت منابع و دیگر موارد را فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش با تأکید بر حمایت از کالای ایرانی بیان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری که شعار امسال را حمایت از کالای ایرانی معرفی فرمودند، باید در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های وسیع صورت گیرد و از تمامی فرصت‌ای آموزش و پرورش برای نهادینه کردن آن بهره گرفته شود.

نیکزاد افزود: دستیابی به این امر نیازمند مشاکت همه جانبه است و نهادها برای توسعه بیشتر از فرصت آموزش و پرورش استفاده می‌کنند چراکه مشارکت در آموزش و پرورش را یک اصل می‌دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار