وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی: هنوز به هیچ موضع رسمی درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره فیلم کن نرسیده‌ایم

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از اعلام موضع رسمی این وزارتخانه درخصوص حضور جعفر پناهی و اصغر فرهادی در هفتادویکمین جشنواره فیلم کن خودداری کرد.

کد مطلب: ۸۱۵۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی: هنوز به هیچ موضع رسمی درباره حضور دو فیلمساز ایرانی در جشنواره فیلم کن نرسیده‌ایم

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز شنبه اول اردیبهشت 97 با حضور در پردیس سینمایی چارسو از مراحل و روند برگزاری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر بازدید کرد.

در این بازدید محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی، رضا میرکریمی دبیر جشنواره فیلم فجر وی را همراهی می کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر در جمع خبرنگاران درخصوص جداسازی بخش بین الملل از بخش فیلم‌های داخلی گفت: جو و هیجانی که فیلم‌های داخلی ایجاد میکردند بخش بین الملل را تحت الشعاع قرار میداد و باعث می‌شد عیرغم حضور فیلم‌های خوب در بخش خارجی، این فیلم‌ها مورد توجه قرار نگیرند و کمرنگ شدن بخش خارجی باغث می‌شد این بخش عملا رشد و توسعه پیدا نکند.

صالحی در پاسخ به سوالی درخصوص نامه نگاری مستقیم بعضی هنرمندان با رئیس جمهور گفت: هنرمندان حق دارند در مکاتبات خود اشخاص مختلف را طرف خطاب قرار دهند؛ شاید هنرمندان به این دلیل به رئیس جمهور نامه می‌نویسند چون تصور می کنند بعضی تصمیمات تصمیم‌گیری‌های سخت‌تر و کلان‌تر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون حضور جعفر پناهی و اصغر فرهادی در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنوز به هیچ موضع رسمی درباره حضور این دو هنرمند در جشنواره فیلم کن نرسیده است.

وی ادامه داد: نگاه و تعامل یک نگاه و تعمال حداکثری با جهان و سینمای جهان است و با این رویکرد ارتباطات جهانی خود را تنظیم کردیم و نگاه ما حضور حداکثری است البته قطعا پاره‌ای از قواعد و قوانین وجود دارد که آن‌ها نیز باید رعایت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار