آمریکا به دنبال سناریوی جدید برای مقاومت در برابر ایران، ترکیه و روسیه

گودرزی: ترامپ و پوتین دیدار می‌کنند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ و پوتین دیدار می‌کنند، گفت: آمریکایی‌ها به دنبال سناریوی جدید برای توقف مقابله ایران، ترکیه و روسیه در برابر حرکت غربی‌ها و متحدانشان هستند.

کد مطلب: ۸۱۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا به دنبال سناریوی جدید برای مقاومت در برابر ایران، ترکیه و روسیه

مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، در خصوص احتمال دیدار پوتین و ترامپ و مذاکره درباره سوریه، گفت: آمریکا با حمله به سوریهدست به اقدامی تجاوزگرایانه زده زیرا به خاک کشور مستقل و بدون دلیل و خودسرانه حمله کرده است. جمهوری اسلامی ایران نیز این اقدام آمریکا را محکوم کرد اما روسیه و آمریکایی‌ها در خصوص حوزه نفوذ منافع، اختلافاتی دارند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: روسیه در برابر اقدامات و اتفاقاتی که در سوریه و عراق افتاده با احتیاط عمل کرد زیرا نگران ورود آسیب این اتفاقات به جمهوری‌های مسلمان روسیه شده است، روسیه بر این باور است که اتفاقات سوریه و عراق ممکن است زمینه تجزیه طلبی روسیه را تقویت کند.

وی افزود: روسیه قبل از این اتفاقات برای برخورد به دنبال توافق با آمریکایی‌ها بود تا سوریه مِنهای بشار اسد را داشته باشند اما بر اثر اختلافات به این نتیجه نرسیدند و روسیه در جنگ اخیر به کمک نیروهای دولت سوریه آمد لذا گروه‌های تروریستی زمین گیر شدند تا جایی که امروزه این گروه ها تنها در 7 درصد خاک سوریه حضور دارند و مابقی در اختیار دولت قانونی سوریه است.

گودرزی یادآور شد: در چنینی شرایطی که آمریکا احساس باخت در این معادله دارد و کشورهای چون عربستان سودی کسب نکردند، سناریوی جدیدی از سوی آمریکایی‌ها در حال تنظیم شدن است تا محورهایی مقابل حرکت غربی‌ها و متحدانشان مانند جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و روسیه را از مقاومت دور کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترکیه به دلیل عضویت در ناتو امکان همکاری با آنها ندارد، روسیه به دلیل ملاحظات مذکور حاضر به انجام معاملاتی در هر شرایطی خواهد شد، زیرا این موضوع در تامین منافع هر دو طرف موثر است. بنابراین احتمال دیدار پوتین و ترامپ وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که ترامپ در تماس تلفنی خود با همتای روسش، از پوتین دعوت کرده که این دو دیداری در کاخ سفید داشته باشند.

گفتنی است؛ لاوروف همچنین در رابطه با احتمال تقابل نظامی، گفته است که کاملا اطمینان دارم ارتش‌های دو کشور هرگز اجازه این کار را نخواهند داد و پوتین و ترامپ به همین ترتیب مجوز چنین کاری را صادر نخواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار