فرهاد توحیدی: سهم فیلم‌های محیط زیستی در جشنواره جهانی فیلم فجر بیشتر شود

تهران (پانا) - فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس کشورمان با اشاره به اهمیت مساله محیط زیست، اعلام کرد که لازم است جشنواره جهانی فیلم فجر توجه بیشتری به فیلم‌های محیط زیستی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۱۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
فرهاد توحیدی: سهم فیلم‌های محیط زیستی در جشنواره جهانی فیلم فجر بیشتر شود

فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس سینما برای تماشای مستندی با موضوع محیط زیست به پردیس چارسو محل برپایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر آمده بود، گفت: شما نمی توانید جهانی باشید ولی جهانی نیندیشید. امروزه هر رسانه مکتوب مهمی را که ورق می زنید موضوعاتی مانند محیط زیست، گرم شدن زمین، پدیده های آب و هوایی، دفع زباله و پاک تراشی جنگل ها از مهمترین مسایل مطرح شده در آن است. متاسفانه در دورانی هستیم که تنفس گاه زمین یعنی جنگل های آمازون در حال ویرانی هستند و جنگل های استوایی اندونزی را برای ایجاد کشتگاه از بین می برند.
فیلمنامه نویس فیلم «پاداش سکوت» افزود: محیط زیست یک بحث فوق العاده مهم جهانی است که با حیات و ممات مردم سر و کار دارد اما متاسفانه در کشور ما به اندازه کافی در این مورد آگاهی وجود ندارد. به نظرم شایسته است که نه تنها جشنواره جهانی فیلم فجر که هر جشنواره جهانی دیگری به این موضوع نگاه ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه سهم فیلم هایی با موضوع محیط زیست می تواند در جشنواره جهانی بیشتر شود، عنوان کرد: جشنواره جهانی فیلم فجر محفلی است که در ایام برگزاری توجهات زیادی را به خود جلب می کند و در صدر توجه فرهنگی قرار می گیرد اما چگونه می توان بر معرفت و دانسته های مردم افزود؟ بدیهی است که جز از طریق رسانه ها کار به خوبی انجام نمی شود. شاید مهمترین رسانه ای که در این زمینه بعد از رادیو و تلویزیون وجود داشته باشد، سینما است.
توحیدی با تاکید بر لزوم نگاه جدی تر به مساله محیط زیست تصریح کرد: می توان با ساخت فیلم هایی در حوزه محیط زیست و درگیر کردن عواطف مخاطبان نتیجه بهتری برای بالا بردن آگاهی اجتماعی گرفت.
وی که برای تماشای فیلم مستند «زندگی در گذشته پیش رو» به کارگردانی سوزان کوسهارا به محل کاخ جشنواره جهانی فیلم فجر آمده بود با معرفی هنرمندان به عنوان سرمایه های اجتماعی گفت: هنرمندان این پتانسیل را دارند که توجه مردم را بیشتر به موضوع محیط زیست معطوف کنند. خوشبختانه هنرمندان ما در این زمینه فعال هستند و این پتانسیل را دارند که در راه انداختن پویش های اجتماعی پیش قدم شوند.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار