مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

۲۱۰ کیلومتر از حاشیه جاده‌های استان اردبیل جنگل‌کاری می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از جنگلکاری حاشیه جاده‌های استان اردبیل به مساحت ۵۴ کیلومتر خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد
۲۱۰ کیلومتر از حاشیه جاده‌های استان اردبیل جنگل‌کاری می‌شود

شهامت هدایت در جریان بازدید از عملیات جنگل کاری حاشیه جاده‌های اردبیل اظهار داشت: جنگل‌کاری و توسعه فضاهای سبز یکی از خواسته های مسئولان استانی به ویژه امام جمعه و استاندار اردبیل است و بر این اساس تا سه سال آینده 210 کیلومتر از حاشیه جاده‌های اصلی استان جنگل‌کاری خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای جلوگیری از تخریب جنگل‌ها و مهیا کردن زمینه برای توسعه فضای سبز خروجی تمام شهرستان‌های استان در قالب طرح نهضت جنگل‌کاری به همدیگر وصل خواهد شد و در این زمینه تلاش می‌کنیم تا براساس برنامه‌ریزی‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به میزان جنگل‌کاری انجام شده در حاشیه جاده‌ها بیان کرد: تاکنون عملیات جنگل‌کاری در حاشیه جاده‌های استان اردبیل به مساحت 54 کیلومتر انجام شده و در زمینه جنگل‌کاری بقیه مسیرهای هدفگذاری‌شده نیز پیگیری‌ها و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هدایت با بیان اینکه سعی کردیم نهال‌هایی را برای غرس در این مناطق انتخاب کنیم که سازگاری خوبی با منطقه داشته باشد، گفت: گونه‌های کاشته شده در این طرح شامل گونه‌های سوزنی برگی، آیلان، ون، اقاقیا، افرا و سنجد است که در حاشیه جاده‌های مشگین‌شهر به اردبیل، گرمی به اردبیل، پارس‌آباد به اردبیل، سرعین به اردبیل و اردبیل به نمین انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعداد نهال‌های غرس شده در این طرح را 45 هزار و 100 اصله برشمرد و اظهار کرد: برای توسعه جنگل‌کاری در استان و رسیدن به شرایط مطلوب، نیازمند تأمین به‌موقع و کافی اعتبارات هستیم که توجه بیش از پیش مسئولان و دست اندرکاران را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار