معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

برنامه‌های خودمراقبتی اصلی‌ترین محور هفته سلامت در سال‌جاری است

اردبیل (پانا) - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: برنامه‌های خودمراقبتی با رعایت بهداشت شخصی اصلی‌ترین محور هفته سلامت در سال‌جاری است.

کد مطلب: ۸۱۵۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های خودمراقبتی اصلی‌ترین محور هفته سلامت در سال‌جاری است

بابک نخستین در ویژه برنامه هفته سلامت که در مدرسه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های خود مراقبتی با رعایت بهداشت شخصی اصلی‌ترین محور هفته سلامت در سال‌جاری است.

وی گفت: تغذیه سالم یکی از محوری‌ترین مسایلی است که در امر خود مراقبتی بسیار مهم و تاثیرگذار است که ما این برنامه را از سطح مدارس استان و در گروه‌های هدف مشخص شروع کرده‌ایم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: با توجه به اینکه شایع‌ترین نوع بیماری‌ها در سطح استان و کشور بیماری‌های غیرواگیر است توجه به تحرکات بدنی مناسب از جمله توجه به ورزش در بین کودکان و نوجوانان می‌تواند در بهبود وضعیت کنونی موثر باشد.

نخستین افزود: گروه‌های هدف خاصی از جمله کودکان، دانش‌آموزان و مادران در طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار دارند که از طریق ویزیت دوره‌ای دانش‌آموزان اول، دوم و سوم و واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دهم در حال انجام است.

وی ادامه داد: تمرینات کششی برای دانش‌آموزان پسر و آموزش مسایل بلوغ برای دانش‌آموزان دختر نیز از جمله مسایلی است در این هفته بدان توجه می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: با توجه به اینکه وضعیت استان اردبیل از حیث بهداشت دهان و دندان وضعیت مطلوبی نیست و میزان ابتلا به بیماری‌های دندان و دهان در استان از میانگین کشوری نیز بیشتر است طرح ویژه‌ای در این خصوص در نظر گرفته‌ایم که با پوشش ۹۲ درصدی در سطح استان در حال انجام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار