مدیر کل آب و خاک سازمان خواروبار جهانی:

تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌دهیم

اردبیل (پانا) - مدیر کل آب و خاک سازمان خواروبار جهانی فائو گفت: ما در زمینه ایجاد تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری، تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار مسؤولین ایرانی قرار خواهیم داد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد
تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار ایرانی‌ها قرار می‌دهیم

ادوارد منصور به همراه هیئت عالی رتبه‌ای از سازمان خواروبار جهانی موسوم به فائو در حال بازدید از روند اجرای پروژه عظیم اراضی پایاب سد خدا آفرین، اظهار کرد: ما در زمینه ایجاد تشکل‌ها و نظام‌های بهره‌برداری، تجربیات و دانش جهانی خود را در اختیار مسؤولین ایرانی قرار خواهیم داد.

وی گفت: هدف ما از بازدید از پروژه‌های عظیم کمک به مسؤولین و دست اندرکاران بخش کشاورزی کشور ایران است تا بتوانیم با افزایش تولید محصولات کشاورزی باعث توسعه پایدار و امنیت غذایی بشویم و به بشریت خدمت کنیم.

مدیر کل آب و خاک سازمان خواروبار جهانی فائو تصریح کرد: کارشناسان و مسؤولین آب و خاک سازمان فائو بنا به دعوت معاون وزارت جهاد کشاورزی در بخش آب و خاک به منظور بازدید از اقدامات اساسی جمهوری اسلامی در سه استان کشور در خصوص مدیریت بهینه از منابع‌آبی در ایران حضور یافته‌اند.

منصور بیان کرد: استان اردبیل اولین استان کشور ایران است که از آن بازدید کردیم و بسیار خوشحالیم از اینکه وزارت جهادکشاورزی در این سطح وسیع و گسترده در جهت استفاده بهینه از آب کشاورزی، تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش بهره‌وری و افزایش تولید محصولات کشاورزی قدم برمی‌دارد.

وی با اشاره به نقش موثری که اجرای اینگونه طرح‌های عظیم آب و خاک در پایداری امنیت غذایی در سطح ملی و جهانی دارد، افزود: پروژه اراضی پایاب سد خدا آفرین یکی از مجهزترین و تخصصی‌ترین طرح‌های موفق در عرصه آب و خاک است.

کارشناس ارشد سازمان فائو تاکید کرد: در این پروژه از توانمندی‌های پیشرفته‌ترین متد‌های آبیاری بارانی موسوم به سنترپیوت استفاده می‌شود زیرا استفاده از این سیستم به نحو بسیار قابل توجهی در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی می‌کند و متخصصین ایرانی می‌توانند با استفاده از توانمندی‌های ارزشمند سیستم‌های سنترپیوت به بالاترین سطح عملکرد در واحد سطح دست پیدا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار