هشدار مدیرکل هواشناسی البرز:

کشاورزان و باغداران جهت کاهش خسارات ناشی از یخبندان محصولات خود را بیمه کنند

کرج (پانا) - مدیرکل هواشناسی البرز از از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی و همراهی خانواده کم فشار ها درمنطقه البرز مرکزی از اواسط روز شنبه به منطقه البرز مرکزی خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
کشاورزان و باغداران جهت کاهش خسارات ناشی از یخبندان  محصولات خود را بیمه کنند

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، منصور رحمانیان مدیرکل هواشناسی البرز از از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی و همراهی خانواده کم فشار ها درمنطقه البرز مرکزی از اواسط روز شنبه به منطقه البرز مرکزی خبر داد و گفت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از ورود تدریجی سامانه بارشی و فعالیت موج ناپایدار و کم دامنه سطوح میانی و همراهی خانواده کم فشار ها درمنطقه البرز مرکزی از اواسط روز شنبه به منطقه البرز مرکزی می باشد.

وی افزود: عمده فعالیت این سامانه روز یکشنبه و دوشنبه به صورت رگبار شدید باران و رعد و برق، بارش پراکنده تگرگ در کل استان و وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات رگبار برف می باشد.

رحمانیان در ادامه گفت: با توجه به این گزارش آبگرفتگی معابر وسیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی مورد انتظار می باشد.

وی تصریح کرد: به شهروندانی که هنگام رعد و برق در فضای باز حضور دارند توصیه می شود در مکانهای مرتفع و زیر درختان پناه نگیرند ، از تپه ها و سیم برق هوایی ، لوله ها و فنس های فلزی و پهنه های آبی فاصله بگیرند و نیز از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها خودداری نمایند .

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: کشاورزان و باغداران استان در ضمن توجه به احتمال بارش تگرگ و تجمع آن، کاهش لحظه ای و محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد، تمهیدات لازم را جهت بیمه محصولات و کاهش خسارات ناشی از یخبندان ( Freezing , Chilling ) به عمل آورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار