نماینده ولی‌فقیه در استان البرز: مقابله با نفوذ و مبارزه با فساد، دو اولویت مهم دستگاه‌ها است

کرج (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج بیان داشت: فقرزدایی، توسعه‌ی معیشتی، رشد و اعتلای اقتصادی، اصلاح زیرساخت‌ها و امثال‌ذلک، ریشه در کار و فعالیت اقتصادی افراد جامعه دارند و روایات معصومین (علیهم‌السلام) نیز ضمن توصیه به کار و فعالیت، بر دوری از افراط‌و تفریط در این زمینه تأکید دارند.

کد مطلب: ۸۱۵۱۰۳
لینک کوتاه کپی شد
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز: مقابله با نفوذ و مبارزه با فساد، دو اولویت مهم دستگاه‌ها است

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به تأکید امیرالمؤمنین (ع) بر از دست ندادن فرصت‌ها در حکمت ۲۰ نهج‌البلاغه، اظهار داشت: یک ماه از سال «حمایت از کالای ایرانی» گذشت و ۱۱ ماه بعدی هم به همین سرعت سپری می‌شوند؛ پس هر چه زودتر باید وارد میدان عمل شده و این فرصت کوتاه را به‌غفلت نگذرانیم.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت ایام ماه شعبان و تبریک اعیاد آن، گفت: ان‌شاءالله همه از ایام نورانی این ماه، برای رشد معنوی و آباد کردن دل خود استفاده کنیم و زمینه‌ی درک ماه مهمانی خدا یعنی رمضان الکریم را برای خود آماده کنیم.

وی تصریح کرد: شعبان، ماه ذکر، روزه، استغفار، شب‌زنده‌داری و امور عبادی است که عمل به همین دستورات را در سیره‌ی رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) نیز شاهدیم.

آیت‌الله حسینی همدانی با تبریک ولادت امام حسین (ع) در سوم شعبان، بیان داشت: حسین (ع)، الگوی دفاع از دین و ارزش‌ها و اهداف الهی تا پای جان است که روز پاسدار نامیده شد و نشان می‌دهد که الگوی پاسداران کیست و آنان برای دفاع از اسلام و انقلاب، تا کجا ایستادگی دارند.

وی خاطرنشان ساخت: از زمانی که موج عظیم حملات و ناجوانمردی‌ها، در فضایی نابرابر و ظالمانه و در جبهه‌های مختلف، علیه انقلاب نوپای اسلامی به پا خواست، برای مقابله با این هجوم، احتیاج به روحیه‌ی تکلیف گرا، مؤمن، آماده ایثار و ازخودگذشته در راه هدف‌های بلند بود و هیچ الگویی غیر از سیره‌ی حسینی (ع)، نمی‌توانست و نمی‌تواند در این میدان مقاومت کند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز بیان داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان نیرویی راهبردی در ساختار نظام اسلامی، جایگاه ویژه‌ای دارد و هر جا که انقلاب به حضور او نیاز داشته است، ازجمله در دفاع مقدس، مقابله با گروهک‌های تروریستی، خودکفایی نظامی، کنترل فتنه‌ها، مسائل فرهنگی و مقابله با تحریم‌ها و محدودیت‌های اقتصادی- ، به اقتضای شرایط و به شکل قانونمند ورود کرده و فعالیت‌های مؤثری را انجام داده است.

وی یادآور شد: امروز، مستکبرین به سرکردگی آمریکا، انگلیس، اسرائیل، اروپایی‌های استعمارگر و شیوخ فاسد و مرتجع عرب و جریان‌های ضدانقلاب وابسته، با صرف هزینه‌های گزاف و استفاده از ابزارهای مختلفی که در اختیاردارند، تلاش می‌کنند چهره‌ی سپاه را نزد مردم تخریب کرده و سیاست‌ها و عملکردهای سپاه را تضعیف کنند و زیر سؤال ببرند؛ چراکه می‌بینند سپاه توانسته ضمن حفاظت از کیان نظام اسلامی، سیاست‌های استکباری آمریکا و اسراییل را در منطقه از بین ببرد و جبهه مقاومت و بیداری اسلامی را مدیریت کند و قدرت برتر منطقه باشد.

خطیب جمعه کرج با تبریک ولادت قمر بنی‌هاشم (ع) در چهارم شعبان سال ۲۶ قمری، اظهار داشت: روز ولادت او را به خاطر ایثار و جوانمردی و جانبازی‌هایی که در طول زندگی داشت و در کربلا به اوج رساند، روز جانباز نامیدند.

وی گفت: جانبازان و ایثارگران، پشتوانه نظام اسلامی هستند و هرروز با دست ‌بریده و پای قطع‌شده و چشمان با بصیرت خود، با زبان رسا و بلیغ به تبلیغ فرهنگ ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر ظلم و علم‌داری انقلاب و تنها نبودن آن می‌پردازند و خانواده‌هایشان نیز در این راه به همراهی و یاری ایشان قیام کرده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه وظیفه‌ی ما در مقابل جانبازان و ایثارگران سنگین است، گفت: همه باید دستاوردهای جان‌فشانی ایثارگران را گرامی بداریم، به دیدنشان برویم و با هم‌نشینی با آنان از آثار وجودی‌شان بهره معنوی ببریم که این امر، یعنی مصاحبت و هم‌نشینی با جانبازان و ایثارگران، اگر برای مردم مستحب باشد، برای مسئولین واجب است و بهتر است که این دیدارها در برنامه‌ی همه اقشار جامعه، بخصوص جوانان و دانش آموزان قرار گیرد.

وی با تبریک ولادت باسعادت امام سجاد (ع) در پنجم ماه مبارک شعبان، اظهار داشت: امام زین‌العابدین (ع)، زینت عبادت پیشگان، پیام‌آور کربلا و مفسر حماسه عاشورا است که صحیفه‌ی سجادیه‌ی او، دریایی از معرفت و نور است.

وی اظهار داشت: برخلاف تصور اشتباهی که امام سجاد (ع) را گوشه‌گیر و منزوی معرفی می‌کند، او به مدت ۳۵ سال، مدیریت نظام اسلامی و اصلاح باورهای اجتماعی و زمینه‌سازی نهضت علمی و اجتماعی دوران امام باقر (ع) و امام صادق (ع) را بر عهده داشت و به امور شیعیان رسیدگی می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سالروز واقعه‌ی حمله طبس که در پی افشای جاسوسی‌های آمریکا در پوشش سفارت این کشور در ایران انجام می‌شد، یادآور شد: آمریکاییان به بهانه آزادی دیپلمات‌هایشان و به‌منظور جلوگیری از افشای اطلاعات توسط این افراد، نقشه‌ی آزادسازی آنان با نام «پنجه عقاب» را اجرا کردند که به مدد الهی، شکست سختی از نیروهای غیبی الهی خوردند.

وی ادامه داد: بعدازاین شکست، دشمنی آمریکا نسبت به انقلاب بیشتر شد و هرروز توطئه‌های بیشتری علیه نظام اسلامی طراح و اجرا کرد که محاصره اقتصادی، جنگ تحمیلی، تهدید به حمله با بمب اتمی، جنگ‌های نیابتی، فتنه‌های داخلی، تجهیز تروریست‌ها برای مقابله با نظام اسلامی بخشی از این دشمنی‌ها هستند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: در طول تاریخ انقلاب، دولت آمریکا، چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات، همواره به دنبال نابودی اسلام و امت اسلامی بوده است و دائماً از گزینه‌های روی میز سخن گفته است؛ امروز هم قصد نابودی مسلمین به دست خود مسلمین را دارد که بعضی دولت‌های منطقه نیز که ادعای مسلمانی دارند، متأسفانه مخارج مسلمان کشی او را از منابع مسلمین تأمین می‌کنند.

وی افزود: با توجه به وقایع مهمی که در منطقه غرب آسیا در جریان است، غربی‌ها، ثباتی که به برکت مستشاری ایران در این منطقه برقرارشده است را به ضرر سیاست‌های خود می‌بینند و با بهانه‌های واهی، به دنبال مقابله با محور مقاومت هستند؛ اما هرچه تاکنون رشته‌اند پنبه شده و بعدازاین هم همین‌طور خواهد بود.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: یانکی‌ها باید از گذشته‌شان در برخورد با ایران درس گرفته و بدانند اگر اقدام نابخردانه‌ای داشته باشند، پاسخ ارتشیان و پاسداران و بسیجیان ما، سخت، کوبنده و خوارکننده خواهد بود.

وی با بزرگداشت سالروز انقلاب فرهنگی در دوم اردیبهشت، گفت: مسئله‌ی فرهنگ، بخصوص فرهنگ عمومی، از موضوعات ریشه‌ای و اساسی انقلاب است و بخش عمده‌ی حملات نرم دشمن نیز به این وجهه وارد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع مدیران دستگاه اطلاعاتی کشور، گفت: رهبری برای چندمین بار، به جدی گرفتن مسئله نفوذ، به‌عنوان یکی از راه‌های مقابله با تهاجم جبهه دشمن اشاره‌کرده و بر انعکاس کوچک‌ترین تردیدها در صلاحیت افرادی که قرار است امانت‌دار مردم در مسئولیت‌های مختلف نظام اسلامی باشد و وظیفه‌ی دستگاه‌ها در خصوص عمل به نظر وزارت اطلاعات، تأکید ورزیدند که مسئله بسیار دقیق و مهمی است که متأسفانه گاهی موردتوجه قرار نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: اینکه کسی که صلاحیت او تأیید نشده ، در بعضی از قسمت‌های مدیریتی کشور مسئولیتی را بر عهده می‌گیرد، درحالی‌که از فتنه گران است یا اصلاً صلاحیت اخلاقی ندارد و دستگاه امنیتی کشور بر لزوم عدم به‌کارگیری او در چنین پست‌هایی تأکید کرده، یک خطای استراتژیک است.

خطیب جمعه کرج گفت: متأسفانه در همین استان و شهر می‌بینیم که عدم توجه به این مهم موجب شده افراد بی‌صلاحیت، مسئولیت‌هایی به عهده بگیرند و قسمت اعظم مشکلاتی که گریبان جامعه را گرفته، ریشه در همین مسامحه‌ها دارد و اینان باید بدانند که در مقابل خدای تعالی مسئول‌اند و جز عذاب آخرت برای خود نیندوخته‌اند.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در مبارزه با شریان‌های فساد، خاطرنشان ساخت: مقابله با نفوذ و مبارزه با فساد، دو اولویت مهم در تمام دستگاه‌های کشور است که دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی باید قاطعانه به آن‌ها ورود کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به آغاز مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، گفت: شعار این مسابقات یعنی «یک کتاب، یک امت»، شعار زیبا و عمیقی است که ان‌شاءالله این حرکت منشأ وحدت و برکات برای تمام ملل مسلمان باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار