مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: آگاهی بخشی درباره آسیب‌های اجتماعی باید تدریجی و مستمر باشد

تهران (پانا) - مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت که با همکاری بخش‌های دیگر، آموزش مهارت به دانش‌آموزان در قالب اردوهای دانش‌آموزی به اجرا در خواهد آمد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل مشاوره آموزش و پرورش: آگاهی بخشی  درباره آسیب‌های اجتماعی باید تدریجی و مستمر باشد

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه آیا لازم است بحثی در کتب درسی درباره چگونگی مواجهه دانش‌آموز با این نوع آسیب‌ها مطرح شود؟ اظهار کرد: آگاهی‌بخشی و آموزش به دانش‌آموز به خصوص در بخش مهارت باید تدریجی و مستمر باشد.

وی ادامه داد: اینکه این بحث در قالب یک درس در کتاب‌های درسی باشد دانش‌آموز را مجاب به آموزش می‌کند و الزاما به تغییر رفتار او منجر نمی‌شود.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: باید این آموزش‌ها از دوره ابتدایی به دانش‌آموز آموزش داده تا بتواند اثربخش واقع شود.

شکوهی بیان کرد: ‌باید با برنامه‌ریزی تمام مهارت‌هایی که فرد لازم دارد بیاموزد به دانش‌آموز آموزش داده شود. به این موضوع در سند تحول بنیادین نیز اشاره شده است که باید خروجی‌های نظام تعلیم و تربیت براساس مهارت‌هایی باشد که در دوران تحصیل یاد می‌گیرد.

وی گفت:‌ قصد داریم با همکاری بخش‌های دیگر آموزش مهارت به دانش‌آموزان را در قالب اردوهای دانش آموزی اجرایی کنیم. این موضوع در شورای برنامه ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزی نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار